Batch file automatisch door laten lopen zonder tussen komst van gebruiker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
296
Ik heb een batch file (voor mijn werk) gemaakt om een bepaald programma van je pc automatisch op afstand te laten verwijderen maar het probleem is dat men 1x op ja of op enter moet klikken om het door te laten lopen.

Weet iemand hoe ik in een batchfile of in een command line het commando mee kan geven om de enter automatich te accepteren.

/i /passive /norestart dit commando werkt niet.
 
Puur met een batchfile?
Gaat je niet lukken.

Tardis
 
Plaats de batchfile hier eens in codetags en geef aan waar er wordt gewacht.
Misschien dat het kan met:
Code:
Echo Y | DELETE ...
 
Laatst bewerkt:
- 'echo Y |' is inderdaad een mooie tip.
- ook 'del /q' zou moeten werken

Na welk commando wil je een enter geven?
Gaat dit over de delete of ander commando?
 
Nogmaals,

dit ga je nooit voor elkaar krijgen met een batchfile.
Je zult hiervoor een CLI en/of scripting moeten gebruiken.

Taardis
 
Dat is helemaal afhankelijk van het betreffende commando. Daarom zou ik graag even willen zien welke hij gebruikt.
En COMMAND.COM die de uitvoering van een batchfile verzorgt is ook een CLI.
 
Het gaat om deze batch file. Het is bedoeld om met de landesk applicatie deze batch uit te voeren (landesk is een applicatie om op afstand pc uit te rollen). Om Acarda VoxConverter te verwijderen van de pc die geinstalleerd zijn had ik deze batch gemaakt.

Orgineel is de Acarda VoxConverter een EXE bestand. Als het een MSI was geweest was het geen probleem maar die heeft de leveransier niet.

Batch:
C:\WINDOWS\uninst.exe -f"C:\Program Files\Acarda\Acarda VoxConverter\DeIsL1.isu" -c"C:\Program Files\Acarda\Acarda VoxConverter\_ISREG32.DLL"
rd "C:\Acarda Setup Disks" /s/q
rd "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Acarda VoxConverter" /s/q

Deze batch kan ik inladen en daarachter kan ik in een command promt nog een commanda mee geven zoals: /i /passive /norestart

Bij het uitvoeren van deze commando's moet er een keer op enter worden gedrukt en dat wil ik onder vangen omdat ik de deinstallatie op afstand wil uitvoeren.
 
Nu is dus de vraag op welke regel in de batchfile hij om een Enter vraagt.
Daar kun je dan die echo Y | voor zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dat vraagt hij als eerste, dus dan moet ik dit in mijn batch zetten. denk ik

Batch:
Echo Y |C:\WINDOWS\uninst.exe -f"C:\Program Files\Acarda\Acarda VoxConverter\DeIsL1.isu" -c"C:\Program Files\Acarda\Acarda VoxConverter\_ISREG32.DLL"
rd "C:\Acarda Setup Disks" /s/q
rd "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Acarda VoxConverter" /s/q
 
Dat kun je inderdaad proberen. Je kunt ook dat eerste commando even met de hand uitvoeren om te kijken wat er precies gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het getest maar het werkt niet met de echo er bij? Geeft zelfde melding zie bijlage.
 

Bijlagen

  • File deletion.jpg
    File deletion.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 46
Wat voor installer was het installatie pakket? als het een MSI pakket was kun je namelijk ook doormiddel van onderstaande codes deinstalleren (product id staat in je register onder HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall)

msiexec /x pad\naar\software.msi /qn
of
msiexec /x <productid> /qn
 
Heb het probleem opgelost.

C:\WINDOWS\uninst.exe -a -f"C:\Program Files\Acarda\Acarda VoxConverter\DeIsL1.isu" -c"C:\Program Files\Acarda\Acarda VoxConverter\_ISREG32.DLL"
rd "C:\Acarda Setup Disks" /s/q
rd "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Acarda VoxConverter" /s/q
 
Nogmaals,

dit ga je nooit voor elkaar krijgen met een batchfile.
Je zult hiervoor een CLI en/of scripting moeten gebruiken.

Taardis

Zo zie je maar dat er geen problemen bestaan, alleen uitdagingen.
@rooy29: Zet je 'm wel op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan