Batch file openen via href

Status
Niet open voor verdere reacties.

ProCx

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik probeer een .bat file te openen via html (of php als dat moet). Deze batch file moet runnen en dan iets openen (dit werkt los wel). Als ik alleen links probeer krijg ik de file gedownload. Terwijl het eigenlijk gelijk uitgevoerd moet worden.

Waardoor het download:
HTML:
<a href='test.bat'>LINK</a>

Iemand een idee hoe ik het automatisch kan laten uitvoeren?

Dit zal moeten via PHP. Stel je voor dat je met een linkje aanpassen elke file op de server kan runnen! Binnen een dag heeft iemand je complete computer geformatteerd :P

Pas erg goed op met dit soort dingen!! Je kunt het bijna altijd veiliger oplossen binnen PHP zelf.

Ok het principe is dan php. Het gaat erom dat ik een linkje heb naar een batch file waardoor ik een access database kan openen. Dit moet via een linkje in een html pagina gebeuren. Als dit via php moet gooi ik er php in,, Alleen de vraag. Is dat mogelijk?:)

Wat is er tegen om de access database te converteren naar mysql? dan werkt het snel en veilig direct in PHP. Ook kun je via PHP eventueel direct een access database uitlezen. Je kan via PHP de file uitvoeren, maar het liefst als laatste optie. Om je website veilig te laten draaien wil je eigenlijk de server en PHP met zo weinig mogelijk rechten laten draaien. Dit soort oplossingen kunnen de veiligheid van je server verzwakken en tot onverwachte problemen leiden.

Nou ik zit op stage. Een vrijwilliger in een bieb onderhoud zelf een access database met foto's. Dit zat in WinU, maar moet naar Appguard. Moet nieuwe huisstijl nemen dus links in html pagina.; ER moet ook een link naar de access database.

Prima maar je haalt nu wel dingen door elkaar.

1) Je kunt met PHP prima HTML teruggeven of aanvullen.
2) je kunt prima een mysql database synchroniseren met access, maar je kunt dus ook gewoon direct de access database benaderen zolang je op een windows machine draait. Je kunt dus via PHP plaatjes uit een access database invoegen in HTML
3) appguard is een tool om applicaties te beperken, ik zie niet helemaal wat voor invloed dat heeft op een website, tenzij je webguard bedoelt?

Ik moet voor publiek een afgeschermde omgeving hebben. Hierin krijgen ze automatisch een html pagina met links. Zo kunnen ze alleen die links gebruiken. Hierin hoort ook een link naar die access database.. De database wordt zoals ik al zei beheerd door derden (een vrijwilliger). Die database moet dus acces blijven. En via acces worden die foto's ook bekeken dan. In WinU kon er een linkje : Run program gedaan worden, maar in appguard werk je met een html pagina en dus moet het via daar gelinkt worden..

Weet niet of dit je wat duidelijker maakt;)

Nou, dat kan dan op 2 manieren:

1. Normale link: gewoon een href naar de .mdb database. Dan krijg je zo'n popupje met 'open / download'
  2. Via php -> batch. Je krijgt dan zoiets:
    HTML:
    <a href='opendb.php'>open database</a>
    PHP:
    <?php

/* opendb.php */

exec('een.bat');

?>
    als het goed is start de php file dan de .bat op, en deze kan dan je bestand openen. Ofzo. Volgens mij kan je ook gelijk het bestand openen via de exec(), maar dat weet ik niet zeker.

Geen idee of dit zo werkt, maar is het proberen waard I guess.

:thumb:

Laatst bewerkt:
De batch moet de mdb openen. Ik probeerde meerdere dingen en kreeg met batch een batch als download dus wilde die omzetten zodat het automatisch uitgevoerd wordt.. Ik zal de voorbeelden eens proberen.

edit: De exec() werkt niet.

Laatst bewerkt:
Misschien moet ik mijn doel anders formuleren:

Ik wil dat een access-bestand in access wordt geopend via een link op een HTML-pagina. Het bestand staat op dit moment nog op mijn harde schijf, maar zal waarschijnlijk lokaal staan of op een server. Is dit mogelijk of is er misschien een andere manier om een beetje beschermd voor gebruikers de access file te kunnen openen?

Ik heb nu alles werkend. Doordat ik in een shell werk en dus alleen gebeurd wat ik wil dat de gebruiker kan, heb ik gezien in bijv Chrome dat je een bepaalde extensie altijd automatisch kan laten uitvoeren. Ik moet nog even kijken of dit in IE ook kan, maar hierdoor kan ik een batch file ophalen die vervolgens automatisch de mdb file opent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan