Batch file stopt na uitvoering scanning aanwezige USB-stick

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Batch file stopt na uitvoering scanning aanwezige USB-stick. Dat is niet de bedoeling.

Stel dat I aanwezig is dan verschijnen eerst de regels A, F, G, H. Bij I wordt de regel uitgevoerd. Dan sluit je de scan af en dan stopt ook de batch file. Je ziet dus O t/m W niet verschijnen. Dat is toch wat ongemakkelijk.

PHP:
Cls
Cd\
C:
IF EXIST A: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" A:
IF EXIST F: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" F:
IF EXIST G: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" G:
IF EXIST H: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" H:
IF EXIST I: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" I:
IF EXIST O: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" O:
IF EXIST P: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" P:
IF EXIST Q: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" Q:
IF EXIST R: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" R:
IF EXIST V: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" V:
IF EXIST W: "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" W:
Rem > Het Enginenummer = Versienummer moet je altijd updaten!

Doe het eens zo:
PHP:
IF EXIST A: Start "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" A:

Bij start opent de I (root) schijf die is aangesloten, verder niets. Wanneer ik i.p.v. start call invul dan scant die wel, maar na het scannen stopt de batch file.

Zet eens een Pause commando na iedere regel, dan zie je beter wat er gebeurt.

Dat heb ik gedaan en t/m H loopt die goed. Let op: alleen stick I is aangesloten de rest niet.

Wat wel vreemd is dat zodra je de batch file start, die de I begint te scannen. Geeft dan aan 615 bestanden gescand. Echter wanneer de opdracht werkelijk bij de I komt dan worden 77 bestanden gescand. Heel vreemd! Dan klik je voltooien en dan zou de batch file verder moeten lopen maar dat is niet het geval. Screenshot volgt. Onder de laatste C:\> staat dan de knipperende cursor en is het einde verhaal.

Edit: Heb de W aangesloten om te kijken of die dan doorloopt maar nee. Denk niet er nog meer tijd in te moeten stoppen want daar kom je nooit achter hoe dat zit.

Batch file.jpg

Laatst bewerkt:
Voeg vooraan eens een regel toe die bijvoorbeeld je C: schijf scant.
Als de batch verwerking dan ook stopt na die scan ligt het probleem waarschijnlijk bij Norton Antivirus.
Mogelijk zorgt die ervoor dat de batch niet verder uitgevoerd wordt.

Het lijkt er sterk op dat het proces van navw32.exe niet (netjes) wordt afgesloten. Dan gaat je batch dus niet verder. Oplossing zou kunnen zijn door
start cmd.exe /c [jouw commando regel] voor elke regel te zetten.

start cmd.exe /c [jouw commando regel] voor elke regel te zetten.
Geprobeerd, echter dan is er geen touw meer aan vast te knopen. Venster na venster opent en moet je weer sluiten.

Het lijkt er sterk op dat het proces van navw32.exe niet (netjes) wordt afgesloten.
In een andere batch file sluit je na scannen het venster van Norton en de batch file gaat gewoon verder.

Ik denk dat het meer met het IF commando te maken heeft.

@Senso Het ligt niet aan het IF commando. Ik heb een test gedaan op dezelfde wijze als jij en alles wordt netjes overlopen tot en met de laatste drive.

Heb je al geprobeerd om alle lokale drives in één keer te laten scannen zonder het met het IF commando de drives te testen en te overlopen?
Dat doe je door de parameter /L mee te geven.
Code:
start "C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.24.3.2\navw32.exe" /L
Lijkt me toch net iets eenvoudiger.
OK, C: D: en E: worden ook mee gescand, maar toch...

Ik weet niet waar jij heen wilt, maar het gaat om de USB-sticks. Ik heb nu de B interne schijf aan het begin gezet en die wordt gescand en dan stopt het weer. De B = 300.000 bestanden de D groter en de E meer dan twee miljoen en de C denk ik ook wel anderhalf miljoen mappen en bestanden. Dus met scannen ben je een hele dag kwijt.

Goed. Ik sluit dit af, kost allemaal ontzettend veel tijd, geen rendement en dit is niet op te lossen. Bedankt iedereen voor alle hulp.👍

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan