batch file voor verplaatsen van bestanden volgens extensie naar een andere map of sch

Status
Niet open voor verdere reacties.

heyyou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
Hoi!

Ik heb hier al een lange tijd een harde schijf waar alles door elkaar staat. ik heb nu een aantal schijven bijgestoken en zoek dus een oplossing om dit automatisch te laten overzetten (inclusief sorteren)

Mss iets meer informatie:

Ik zou automatisch alle bestanden (bvb film, muziek, foto, en exe bestanden) willen laten sorteren en allemaal appart willen laten kopieren naar een andere map of schijf.
Ik werk met Windows 7, ik weet niet of dit belangrijk is of niet.
Ik zou dit ook graag kunnen toepassen op andere mappen of schijven.

Kan iemand mij helpen met een batch file of een andere oplossing want ik zoek hier al even naar en handmatig is niet te doen (2tb aan data...)

Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn! :)

Zou je hier iets aan hebben (Visual Basic Script)?

[CPP]
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colFiles = objWMIService.ExecQuery _
("ASSOCIATORS OF {Win32_Directory.Name='C:\Payroll'} Where " _
& "ResultClass = CIM_DataFile")

For Each objFile in colFiles
If objFile.Extension = "log" Then
strCopy = "D:\Operation Logs\" & objFile.FileName _
& "." & objFile.Extension
objFile.Copy(strCopy)
objFile.Delete
End If
Next
[/CPP]

Bron: http://blogs.technet.com/b/heyscriptingguy/archive/2005/03/17/how-can-i-move-files-based-on-their-file-extension.aspx

Ik ga nu offline, morgenavond help ik je graag verder (waar nodig).

Laatst bewerkt:
Je kunt een backup of sync programma gebruiken waarin je de source opgeeft met een filter. Omdat dan de mapsturcuur behouden blijft heb je op de destination geen conflicten door bestanden met dezelfde naam. In veel van dergelijke progs zitten standaard filters en vaak kun je ze zelf maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan