ik heb eens een vraagje ben nu al een tijdje bezig aan mijn eigen .bat programmetje te maken
en wil er eigenlijk in dat programmetje een deel maken dat ik met een code verberg
ik dacht het eerst te maken in een soort van geheime starter:
cls set /p rekenen=wat is uw reken som ?
set /a rekenen=result=%rekenen%
echo %result% if %result%==2 start notepad.exe
dus dat ik eigelijk hetzelfde doe maar dan gewoon het wachtwoord vraag in plaats van de rekenensom en als dan het wachtwoord bv. 2 is ik dan een goto zet en in het versleutelde programma zit
maar ik denk dat het niet
op deze manier werkt ik heb even iets uitgeproberd
@echo off
set /p wachtwoord?=wat is je wachtwoord set /a
wachtwoord=check=%wachtwoord%
echo %check%
if %check%=='2' goto verder
if not %wachtwoord% =='2' goto weg
maar volgens mij zitten hier fouten in en ik weet ook niet zo goed wat set /p en /a betekend dus dat maakt mij er het der niet makkelijker op
maar wat ik dus eigelijk wil maken is dat cmd vraagt naar een wachtwoord
als ik het juist wachtwoord ingeef ik verder ga
maar als ik het verkeerde in geef dat het dan terug gaat
het moet ook in het programma zelf draaien want later zet ik dat .bat filetje over naar .exe en dan is niet bijna onleesbaar en zit mijn wachtwoord programmetje veilig
vraag 2 =
verder zoek ik nog een code om verschillende .txt files
die ik zelf maak in mijn programma dus bv :echo. >test.txt
kan op slaan in een map die in zelf kies dus niet dat het test.txt filetje in dezelfde map komt te staan als waar mijn programma in staat
en wil er eigenlijk in dat programmetje een deel maken dat ik met een code verberg
ik dacht het eerst te maken in een soort van geheime starter:
cls set /p rekenen=wat is uw reken som ?
set /a rekenen=result=%rekenen%
echo %result% if %result%==2 start notepad.exe
dus dat ik eigelijk hetzelfde doe maar dan gewoon het wachtwoord vraag in plaats van de rekenensom en als dan het wachtwoord bv. 2 is ik dan een goto zet en in het versleutelde programma zit
maar ik denk dat het niet
op deze manier werkt ik heb even iets uitgeproberd
@echo off
set /p wachtwoord?=wat is je wachtwoord set /a
wachtwoord=check=%wachtwoord%
echo %check%
if %check%=='2' goto verder
if not %wachtwoord% =='2' goto weg
maar volgens mij zitten hier fouten in en ik weet ook niet zo goed wat set /p en /a betekend dus dat maakt mij er het der niet makkelijker op
maar wat ik dus eigelijk wil maken is dat cmd vraagt naar een wachtwoord
als ik het juist wachtwoord ingeef ik verder ga
maar als ik het verkeerde in geef dat het dan terug gaat
het moet ook in het programma zelf draaien want later zet ik dat .bat filetje over naar .exe en dan is niet bijna onleesbaar en zit mijn wachtwoord programmetje veilig
vraag 2 =
verder zoek ik nog een code om verschillende .txt files
die ik zelf maak in mijn programma dus bv :echo. >test.txt
kan op slaan in een map die in zelf kies dus niet dat het test.txt filetje in dezelfde map komt te staan als waar mijn programma in staat