batch - schijfletters toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
beste,

onze klanten hebben regelmatig het probleem als ze een harde schijf aan sluiten dat daar geen schijfletter aan word toegekend.
is er een script die dit kan doen of een tool ik heb er al even rond gegoogled maar niets die voldoet aan deze voorwaarden.

nu telkens de klant belt moet iemand van de helpdesk dit oplossen dit is niet zo een groot werk maar ik vind toch dat we hier een oplossing kunnen aanbieden via een script / tool

als iemand mij verder kan helpen zou ik dit uiterst waarderen

MVG

Heb je het over een externe USB schijf of......?

Groeten Marcel

Wordt er niet meestal automatisch een schijfletter toegekend dan ?

Groeten Marcel

dat is niet altijd het geval soms doet het zijn werk wel maar meestal niet dit komt door onze netwerkschijven we hebben momenteel heel wat netwerk schijven , we zijn deze momenteel aan het verminderen maar tot dan moeten we wel een oplossing kunnen bieden aan de klanten , we verliezen daar toch maandelijks heel wat tijd door.

Kijk eens naar de (command-line) mogelijkheden van Drive Letter View
Overigens heeft dat alleen zin als er een vaste schijfletter is die altijd 'vrij' is om toe te kennen aan de externe harde schijf-partitie, dus dat die externe schijfpartitie altijd (bijv.) de schijfletter K: zou kunnen hebben.

[Ik voorzie problemen, bijv. als de klant zelf schijfletters van partitie op de harde schijf heeft lopen veranderen, er méér dan 1 extern medium aanhangt (iphone, memory-stick, (1 of meer) externe harde schijven etc.)]

Tijs.

Laatst bewerkt:
ok ik zal hier even mee test maar mijn voorkeur gaat naar batch nuja het valt altijd te proberen alvast bedank voor de moeite ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan