Batch: Verbinding met VPN + Externe Netwerkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikdegraaf

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Hallo,

Ik wil graag een .bat bestand maken dat het volgende doet:

- VPN verbinding opstarten
- Automatisch inloggen
- Externe netwerkmap openen
- Automatisch inloggen

Momenteel blijf ik hangen op stap 1-2. D.m.v. het volgende commando start ik de VPN verbinding op:
rasphone.exe -d "<Naam VPN verbinding>"

Door het -d element wordt het aanmeldingsscherm weergegeven. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hier reeds ingevuld. Is het mogelijk om de knop "verbinding maken" via DOS te laten indrukken? Of kan ik op andere wijze de gebruikersnaam en het wachtwoord specificeren?

Hoe kan ik daarna de externe maken openen (in de windows bestandsbladeraar), en automatisch de gebruikersnaam en het wachtwoord invoeren?

Alvast hartelijk bedankt,
Hendrik

Heb de vraag even een andere plek gegeven. Wellicht dat je hier wel antwoord krijgt ;)

Hallo,

Ik wil graag een .bat bestand maken dat het volgende doet:

- VPN verbinding opstarten
- Automatisch inloggen
- Externe netwerkmap openen
- Automatisch inloggen

Momenteel blijf ik hangen op stap 1-2. D.m.v. het volgende commando start ik de VPN verbinding op:
rasphone.exe -d "<Naam VPN verbinding>"

Door het -d element wordt het aanmeldingsscherm weergegeven. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hier reeds ingevuld. Is het mogelijk om de knop "verbinding maken" via DOS te laten indrukken? Of kan ik op andere wijze de gebruikersnaam en het wachtwoord specificeren?

Hoe kan ik daarna de externe maken openen (in de windows bestandsbladeraar), en automatisch de gebruikersnaam en het wachtwoord invoeren?

Alvast hartelijk bedankt,
Hendrik

Gebruik rasdial.exe i.p.v. rasphone.exe

Hier een voorbeeld voor je batch bestand:

@echo off
RASDIAL "<verbindingsnaam>" <gebruikersnaam> <wachtwoord>

RASDIAL "<verbindingsnaam>" /DISCONNECT

Hiermee is al de helft van je probleem mee opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan