Batch vervangen van underscoors voor puntjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Ik heb hulp nodig om een batch bestand te maken om uit alle bestanden in een bepaalde map underscores te vervangen voor puntjes en bepaalde tekst(en) te verwijderen.

Het gaat om bestanden die er ongeveer zo uit zien.

Goede tijden, slechte tijden_RTL 4_2012_09_12_19_55_00.MPG

Ik zou dan graag willen dat het bestand er zo uit komt te zien.

Goede tijden, slechte tijden.2012.09.12.MPG

Dat houdt in dat de vet gedrukte tekst moet worden verwijderd. Dat is de zender tekst en van de getallen moet alleen de datum overblijven en de tijd moet er uit.
Goede tijden, slechte tijden_RTL 4_2012_09_12_19_55_00.MPG

Dit batch bestand wil ik dan in een scheduled task laten draaien zodat alle opgenomen TV van Media Center aangepast worden.

Is er iemand die me kan zeggen of dit uberhaupt kan?

Bedankt alvast.

Dat is niet echt wat ik zoek.

Ik heb wel iets anders gevonden wat doet wat ik wil maar moet een F6 commando geven wat niet lukt.

Ik heb het programma renamer gevonden waar ik via allerlei presets precies heb wat ik en kan dan dat programma met preset draaien in een batch bestand.
Dat batch bestand ziet er dan zo uit.

"C:\Progra~2\ReNamer\ReNamer.exe" /preset "test" "D:\Documenten\Downloads\TEST"

Het programma renamer wordt dan geopend met alle juiste presets en map met bestanden die hernoemd moeten woren. Het enige probleem is dat ik nu nog handmatig op F6 moet drukken om het proces te starten waarna het programma weer automatisch sluit nadat het proces voltooid is.

Ik kan alleen nergens vinden hoe ik het F6 commando geef in een batch bestand. Verschillende dingen geprobeerd maar helaas nog geen werkende oplossing gevonden.
Als iemand dat commando weet dan ben ik geholpen.

Het lijkt mij dat dat ook via Bulk Rename Command wel te doen is maar goed.

Ik denk dat je in plaats van /preset gebruik wilt maken van /rename
"ReNamer.exe" /preset "MyRules" "C:\Folder"
This command will launch a new instance of the program, will load the preset with the name "MyRules", and will add contents of folder "C:\Folder" (depending on the default settings).
"ReNamer.exe" /rename "MyRules" "C:\Folder"
This command will launch a new instance of the program, will load the preset with the name "MyRules", will add contents of folder "C:\Folder" (depending on the default settings), and will execute Preview and Rename operations (program will close upon successful completion of all operations).
http://www.den4b.com/wiki/ReNamer:Command_Line

Ik heb daar inderdaad ook zitten kijken en compleet over die rename opdracht heen gekeken.
Ik heb het werkend.
Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan