• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Batch verwerking wijziging vele workbooks

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansbl

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo,

In 1 directory heb ik zo'n 60 workbooks met dezelfde opbouw, hoewel ze niet allemaal hetzelfde aantal sheets bevatten.
De namen van die werkboeken zijn zeer divers, dus niet een naam met volgnummers.
Ik wil graag 2 dingen:
Op 1 blad van elk werkboek, moet 1 bepaalde cel worden gewijzigd (bijv. Range("B12") op sheets("Details").
Dit is waarschijnlijk te doen met een loop zoals: For each workbook in "naam van de dir".

Is er iemand die mij hiermee op gang kan helpen?

Het tweede deel van de vraag:
Is het ook mogelijk om een bepaalde Sub te vervangen in elk werkboek, van het voorbeeld hierboven?

Bij voorbaat dank,

Jans

Beste jans,

Als je een beetje bekend bent met VBA, kun je gebruik maken van het feit dat de eerste sheet nummer 1 meekrijgt.
Sheets(1).select selecteert dan het eerste werkblad ongeacht de naam.

Richard

Beste jans,

Als je een beetje bekend bent met VBA, kun je gebruik maken van het feit dat de eerste sheet nummer 1 meekrijgt.
Sheets(1).select selecteert dan het eerste werkblad ongeacht de naam.

Richard
Dank je Richard,

Dat was bekend.
Ik heb wat meer problemen om de loop te beginnen.

m.vr.gr.,
Jans

Tweede gedeelte v.d. vraag

Hi,

Ik vraag me nog steeds af, of het mogelijk is sub's uit andere werkboeken (gedeeltelijk) te vervangen.

Jans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan