Batchfiles - copy data to external harddrive (HDD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimbo84

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo,

Weet er iemand hoe je bestanden in een batchfile moet formuleren om te backuppen?
Ik heb bv volgende lijn:
cd c:\Documents and Settings\%username%\My Documents\
xcopy *.* e:\BackupUser\Outlook /e

Maar als ik dit toepas splitst deze 'My Documents' zich in 2 folders op de externe HDD;
Folder - My
Folder - Documents
Beide folders zonder inhoud.

Onderstaande werkt wél zonder problemen naar de externe HDD:
xcopy /s Desktop e:\BackupUser\Desktop
xcopy /s Favorites e:\BackupUser\Favorites
xcopy /s Nethood e:\BackupUser\Nethood

Weet er dus iemand hoe dit moet aangepast worden voor My Documents?

Alvast bedankt!

Wat je misschien kan proberen, is het pad na de opdracht cd tussen dubbele aanhalingstekens zetten.

Laatst bewerkt:
Je hebt de vraag bij Windows 7 geplaatst maar ik denk niet dat je op Windows 7 werkt.
Werk je met XP?

Ok, dat komt dus omdat er spaties in de map-/bestands-namen staan, & als je die insluit tussen apostrofes ("*.*"), dan komt het vast goed. Dat die anderen wel goed werken is omdat die aan het oude DOS 8.3 formaat voldoen, alhoewel Favorites weer net 1 teveel is. Apostrofes er omheen, klaar.

Onder Bureau-accessoires, Systeemwerkset staat trouwens Backup, & daarmee kan je een automatische taak plannen om een backup van die specifieke bestanden te maken. Misschien makkelijker.

Apostrofes heeft het probleem opgelost. In het begin had ik een lijn mkdir My Documents, en deze splitste hij inderdaad in 2 namen/folders.

Het systeemwerkset Backup ken ik; maar dit is niet van toepassing als je maar specifieke delen moet backuppen en van zoveel gebruikers; gebasseerd op variabelen als %Username% of %profilename%.

Alvast bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan