battarijen draadloze muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een wireless optical mouse van Logitech. Fantastisch ding, maar één nadeel: de battarijen gaan maar een paar weken mee.
Ik dacht dit op te lossen door eenvoudig oplaadbare battarijen te gebruiken (Philips Mutilife 1800mAh NiMH cellen), maar dat lost het probleem niet echt op. Binnen de korste keren gaat het lampje uit, hobbelt de aanwijzer over het beeldscherm of doet ie het gewoon helemaal niet meer.

Battarijen die 1800mAh kunnen ophoesten zijn méééér dan genoeg voor een muis, en het probleem lijkt dus duidelijk: oplaadbare battarijen leveren doorgaans 1.2Volt ipv de 1.5Volt welke "gewone" alkaline battarijen op kunnen brengen. Maar mijn muis heeft honger en wil duidelijk meer dan 1.2Volt hebben.

Vraag: zijn er uberhaupt oplaadbare NiMH battarijen welke 1.5Volt geven (en zo ja, welke dan?), of moet ik gewoon weer aan de alkaline battarijen?

Laatst bewerkt:
Dat is nou precies de reden waarom ik de draadloze muis weer in zijn hol heb gestuurd ;)

Ik heb nu weer een muis met een staartje en dat bevalt prima..

volgens mij zijn alle oplaadbare AA batterijen 1.2 V.

maar er zit wel verschil in stroomsterkte (bv 2100mAh). dan moet opzoek gaan naar de hoogste.. misschien dat dit helpt.

het kan ook helpen om de ontvanger van de draadloze muis dichterbij te plaatsen.

Draadloze muizen bestaan niet, dat zijn hamsters:p

Even zonder dollen, ik heb ook een Logitech. We hebben altijd een setje opgeladen accu's klaar liggen. We gebruiken 2300 mAmp van Varta en 1800 mAmp van Duracel. De setjes gaan een week mee, worden zo'n 4 uur per dag intensief gebruikt. Verder geen problemen sinds we de ontvanger dichterbij hebben staan (+/- 40 cm)

Ik weet niet wat voor hamsters jullie hebben, maar ik heb er eentje van Logitech.

Ik geef hem eens in de twee maanden te eten, en zijn voorkeur gaat uit naar Duracell.

Ik ik speel dan toch een uurtje of 6 per dag met hem.

Dus of jullie gebruiken verkeerde batterijen, of de verkeerde muis.

Mvg Patrick

De capciteit van de battarijen moet met 1800mAh meer dan ruim voldoende zijn voor de muis, dat kan het probleem niet zijn. Het voltage dat de battarijen afgeven neemt naar mate het gebruik ervan af.

De oplaadbare battarijen gaan inderdaad maar een paar dagen mee bij een uurtje of 4 gebruik per dag. Duracells doen het een week of zes.

Blijkbaar heert mijn hamstertje nogal honger, en neemt ie geen genoegen met veel minder dan 2*1,2 volt. Dat wordt toch weer aan de Duracells of de Philips Longlife denk ik.

Uit de test van Kazza kamen de baterijen van aldi als beste uit de test.

Battarijen van de aldi...? Not even in your wildest dreams...

Misschien moet je toch eens een oogmetingkje laten doen hoor, je bent vast dringen aan nieuwe lenzen toe. Je kan me veel wijsmaken, maar dat een of ander of ander koolstofbatterijtje van 30 cent bij de aldi beter zou zijn dan een Duracell gaat er bij mij niet in.

Humpe heeft wel gelijk, zie: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=1127355

img.db

Geplaatst door humpe
Uit de test van Kazza kamen de baterijen van aldi als beste uit de test.

Stop deze batterijen dan eens in een externe flitser voor een spiegelreflexcamera.

Veel flitsplezier.

Deze batterijen houden het nog geen 10 foto's vol.En met een Duracell batterij gemiddeld 200 foto's.

Maar dit zal wel weer zo'n prijs/kwaliteit test zijn.

Mvg Patrick

Geplaatst door patrickt

Stop deze batterijen dan eens in een externe flitser voor een spiegelreflexcamera.

Veel flitsplezier.

Deze batterijen houden het nog geen 10 foto's vol.En met een Duracell batterij gemiddeld 200 foto's.

Maar dit zal wel weer zo'n prijs/kwaliteit test zijn.

Mvg Patrick

Zeker niet even de moeite genomen om de link van Gezina te bekijken?

Een quote uit de test:
We kochten speelgoedhondjes, zaklampen, melkopschuimers, en lampjes. In al deze apparaten deden wij 13 verschillende merken Alkaline batterijen die wij kochten bij bouwmarkten, drogisterijen en warenhuizen. Wij kozen voor de meest populaire merken.

Al deze apparaten hebben we tegelijk aangezet en de tijd werd nauwkeurig bijgehouden. Tegelijkertijd lieten wij deskundige Frans Ooms deze batterijen testen. Hij deed dat met medewerking van de TU Delft en de vakgroep Schoonman & Kelder. Zijn test is eigenlijk gelijk aan onze consumententest, verschil is dat hij het deed met professionele meet-apparatuur.

Dus geen prijs/kwaliteit verhouding, maar gewoon hoelang ze het volhielden.

@mapmuppet

Lees voor de grap de huisregels eens door, hoe men hier met elkaar dient om te gaan!!

Geplaatst door maestro12

Zeker niet even de moeite genomen om de link van Gezina te bekijken?

Een quote uit de test:

Dus geen prijs/kwaliteit verhouding, maar gewoon hoelang ze het volhielden.

Ik had inderdaad die moeite genomen, maar je kan een speelgoedbeestje, of een zaklamp niet vergelijken met een flitser.

Mvg Patrick

Ik heb 2 draadloze logitech en heb met de aldi oplaadbare en gewone batterijen al meer dan zo'n klein jaar deze in gebruik. Heb op 1 logitech muis de batterijen vervangen. Gebruik per dag zo'n 10 uur. Mijn conclusie is dus dat die van jou een batterij vreter is. Hoop dat je met de volgende draadloze muis en batterijen meer succes zal hebben.

batterij snel leeg

dat probleem heb ik ook gehad,bij mij was de muis
ongeveer 2,5 jaar oud, heb toen contact opgenomen
met logitech europe custumer service , toen bleek dat er 5 jaar garantie op zat, ik heb toen een compleet
nieuw toetsenbord + muis gekregen , dit was allemaal
gratis, dat vond ik nog eens goede service

dus even contact opnemen met logitech

tel. 010-2438898

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan