Batterij / accu van laptop wil niet langer opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JimHendriksen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2015
Beste allemaal,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn laptop. Sinds deze zomer wordt de batterij / accu niet langer opgeladen als de laptop aangesloten is op netstroom. De batterij loopt ook niet leeg maar blijft op hetzelfde niveau. Ik dacht dat de batterij / accu stuk was en heb daarom een nieuwe besteld. Maar met de nieuwe batterij blijft hetzelfde probleem bestaan.

Informatie:
Laptop: Sony VAIO SVT13
sony-vaio-svt1312a4e-s-1.jpg
Besturingssysteem: Windows 8.1
BatteryInfoView:
batteryinfoview.jpg

Wat gebeurd er precies?
Als de laptop wordt aangesloten op netstroom dan verschijnt een stekkertje bij het batterij / accu icoontje rechts onderaan. Tijdelijk laat het batterijtje een animatie zien waarin het het batterijtje oplaad maar na 5 seconde stopt het batterijtje hier mee en blijft het batterijtje op een bepaald niveau staan.
batterij.jpg

Weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn? Graag hoor ik van jullie.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jim Hendriksen

Dit duidt inderdaad wel echt op een defecte / verouderde accu.
Heb je zeker de goede/nieuwe erin gestopt?

Heb je al eens geprobeerd om hem uit te zetten en dan te laten opladen voor 2-3 uur.
En dan opstarten en kijken wat hij dan weergeeft.
En dan kabel eruit halen.

Hallo

Probeer eens met een andere netadaptor ...

Uiteraard proberen om er een te lenen , en niet onmiddelijk een nieuwe kopen.

De netadaptor voor deze laptop is een 3 pin exemplaar ...

Het dunne middelste pinnetje wordt gebruikt om te communiceren laptop <---> netadaptor.

Je kunt ook eens proberen om de batterij met uitgeschakelde laptop een paar keer in/uit te pluggen ... reinigen kontaktpuntjes laptop/batterij.

Normaal gezien moet de laptop de batterij opladen (indikatieled) , zelfs als de laptop is uitgeschakeld.

Mits je een andere batterij hebt gekocht , ga ik er van uit dat er toch minimaal 1 exemplaar in orde is ...

Peter

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vat even alle mogelijkheden samen:
1. mogelijk oude accu gebruikt in plaats van nieuwe
2. Uit zetten en opladen voor 2-3 uur en herstarten
3. Andere netadapter gebruiken
4. Reinigen contactpuntjes laptop / batterij

Reactie op alle punten:
1. De nieuwe accu zit in de laptop
2. Heb ik al geprobeerd en levert helaas niks op
3. Ga ik zo snel mogelijk proberen
4. Heb ik ook al gedaan en levert niks op

Ik hou jullie op de hoogte over optie 3. Mochten jullie nog meer suggesties hebben dan hoor ik ze graag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Hoi Jim

Jij hebt boven geen volledige type van je Laptop :( ( Sony VAIO SVT13 ) .............. is het wel *1a11m/ of *12v1e/ of *112fxs enz..etc. ??

Uiteindelijk rond te vinden INFO is dat batterij voor Laptop(-'s) type Sony Vaio lopen ze enorm snel leeg en vaak wat mis mee is ..:( ( gewoon met sterkste type batterij/accu proberen ?? )
Je moet ook niet TE-vaak en te veel laptop op adapter aangesloten hebben als maar acu in laptop zich bevind' enz..
Batterij.jpg ..........:( ?
Interessante uit andere forum CITAAT ook ! zei:
Scherm minder vol hebben, alle programma's sluiten die je niet gebruikt. taakbeheer openen en kijken wat veel geheugen verbruikt en af en toe je accu helemaal op laten gaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan