batterij eruit ivm stroomverbruik, bezuinigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Ik heb een Toshiba L500, waarvan de batterij bijna op is.
Ik heb gemeten, dat de PC 35 Watt verbruikt in stilstand.
Ik wil het verbruik zonder batterij eens meten. Hij hangt toch continu aan de netstroom.

Kan de batterij er zomaar uit, of doet mijn leiptop het dan helemaal niet meer. ??

Zonder batterij start hij op met de mededeling dat het bios niet helemaal in orde is.
Je wordt dan verzocht op te starten met de default instellingen.
Niets mis mee als je nog nooit zelf iets in het bios veranderd of aangepast hebt.
Heb je dat wel is het zinnig om alle instellingen te noteren.

Verder kan het geen kwaad.
Alleen wat zijn de verwachtingen?
De laadstroom van de batterij / accu is zeer klein als de laptop aan staat.
De stroom die de laptop uit de batterij trekt als hij uit staat om klok, datum en andere instellingen vast te houden is ook verwaarloosbaar klein.

Mocht je aan het meten slaan, Meten is weten!, zou het aardig zijn je resultaten hier bekend te maken.

succes ermee

@kostenzer
Zonder batterij start hij op met de mededeling dat het bios niet helemaal in orde is.

Dit gebeurt alleen als je de CMOS-batterij eruit haalt. De laptopaccu is niet de CMOS-batterij. Die heeft de laptop ook nog.
@TS
Natuurlijk kun je die eruit halen. Zelf gebruik ik mijn ASUS-laptopje ook zonder accu. Het enigste wat je merkt zonder accu is dat het accupictogram een kruisje weergeeft met als melding 'Kan geen accu vinden'. Voor de rest heb je alleen een groot gapend gat in je laptop zitten :p.

Hallo

Zo duur is een batterij niet voor dit toestel :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?... battery&_fln=1&_sop=15&_trksid=p3286.c0.m283

Een "defekte" batterij (hoge interne zelfontlading) zal uiteraard een hoger stroomverbruik veroorzaken. (de laptop moet deze immers permanent bijladen)

"Kan de batterij er zomaar uit, of doet mijn leiptop het dan helemaal niet meer. ?? "

Veel laptops gebruiken deze als tegengewicht om stabiel te staan of om op voldoende afstand van de ondergrond te staan (koeling)

Peter

@bassie9

Ja klopt. Accu noemt men ook vaak batterij:o

Alles gelukt, hij start gewoon op zonder accu.
Verschil in stroomverbruik met of zonder is nihil, allebei 35 Watt. Verder gemeten: In standby: 15 Watt.

\Ik heb hem via HDMI aan mijn platte TV, als ik TV op standby zet gaat stroomverbruik van leiptop even van 35 W naar 45 Watt.

Een batterij is in mijn ogen een ding, wat je leeg weggooid. Een accu is een ding, wat oplaadbaar is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan