Batterij in of uit laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietvb

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Hey,

ik heb mij net een nieuwe HP DV7 1125eb aangeschaft en heb een vraag ivm de batterij.

Mijn laptop is bijna zo goed als altijd aangesloten op netstroom. Is het dan best om de battrerij eruit ta laten? Hij staat bijna altijd op de salontafel.

Mag ik dan (indien de batterij eruit mag) de batterij er gewoon insteken terwijl hij aanstaat (als ik mij wil verplaatsen) of best alles afsluiten en dan pas batterij erin?

Groeten

Als jij de laptop voornamelijk aan de stroom hebt is het wel aan te raden om dan de accu eruit te halen. Dit zodat je accu niet stroom verslaafd raakt. Wel is het zo dat de accu's van tegenwoordig niet zozeer meer stroom verslaafd zijn, maar 100% goed is het ook niet. Op de Batteryuniversity.com staat dat je een Lithium Ion accu het beste ongeveer halverwege moet opladen en dan opslaan.

Het af en toe ontladen en weer opladen is overigens ook aan te raden.

Verder is het zover ik weet geen probleem om de accu eruit of erin te doen als hij ondertussen ook aan de stroom zit. Pas er alleen mee op dat je ondertussen niet per ongeluk de stekker van de stroom eruit drukt, want dat vindt de laptop natuurlijk niet fijn :P.

Overigens staat er op de Batteryuniversity.com wel meer nuttige informatie over verschillende soorten accu's. Soms moet je alleen wel even opletten of het nou een algemeen verhaal is of mbt een specifieke accu soort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan