Batterij kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clash

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Dag allen,

Ik had even een vraag naar aanleiding van de batterij die ik in mijn laptop heb.

Ik heb een hp g62 ED110 (iets in die richting) als ik me niet vergis.
Wanneer ik mijn laptop ingeschakeld heb staan, staat er bij de pictogram van mijn batterij een klein rood kruis (dwars door de batterij heen) Staat dat de batterij niet opgeladen kan worden. Normaal kon mijn batterij 100% opgeladen bijna 2 uur mee als ik bijvoorbeeld een film aan het kijken was, nu nog maar ongeveer 10-15 minuten. Er staat bij als tekst: De batterij moet mogelijk worden vervangen.

Nu heb ik even rondgekeken op het internet naar nieuwe batterijen, maar dit zou mij toch 50 euro kosten voor een vervangbare. Toen dacht ik bij mezelf, er zou toch een andere oplossing moeten zijn? Gezien mijn vader niet graag heeft dat ik hem constant aan netstroom heb staan, gezien de energie rekeningen :P Maar met batterij erin heb ik dat alsnog. Heeft iemand eventueel een andere oplossing?

Voor de zekerheid kun je nog het volgende proberen voor je een nieuwe accu aanschaft.
Doe eerst een hardware reset, zodat je de laptop dwingt de accu opnieuw te herkennen.
harde reset
Controleer vervolgens de accu
Accu controle
Wie weet doet het accu het nu weer, anders heb je alsnog een nieuwe nodig.
Mvg Leo

Hartelijk dank voor de reacties, ik weet zeker dat ik er hiermee uit ga komen. Ik ga dit controleren wanneer ik thuis ben, en zal het resultaat direct doorgeven ;) Nogmaals bedankt!

En vertel je vader ook dat een laptop aan de netstroom veeeel minder verstookt dan een vaste pc. zoals bv mijn laptop 65 watt verstookt en mijn vaste pc 750 watt. Conclusie, nog altijd vele beter dan een vaste pc die constant aan de netstroom MOET hangen :p

@mertensW bedankt voor de info! wel even een vraagje nog, wat is het verschil in verbruik van watt, als je de laptop continu op netstroom hebt draaien als dat je de batterij oplaadt, en bij bijvoorbeeld 20% weer aan netstroom koppelt, met hierin een continu draaiende cyclus?

@VDK_P Bedankt voor de tip, mijn vader heeft deze al eerder aangeschaft, dus gaat helaas niet op voor mij, in ieder geval bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan