batterij laad niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Dag iedereen

mijn batterij van mijn laptop laad al een tijdje niet meer op. Nu vroeg ik mij af voor ik een nieuwe koop (kost toch een €100) of dit ook door mijn laptop kan komen op één of andere manier?

Ook dacht ik als ik een nieuwe batterij koop zou ik extra ram steken (van 1GB naar 2GB)maar gaat mijn laptop dan harder koelen want dit betekend extra lawaai of kan een andere ventilator dit verhelpen?

dit zal voor die ram niet veel geluids verschil maken.

2 GB ram is niet zo zeer zwaar, je kunt dan beter een iets duurdere passief gekoelde ram chip kopen.

Ramgeheugen heeft heus niet zoveel koeling nodig hoor :D

Je moet het zo bekijken: stel je zet je pc in stand-by, je ram blijft dan als enige actief. Maar je koeling slaat dus wel uit. Moest RAM zo hard gekoeld moeten worden zou geen enkele pc in stand-by kunnen blijven staan.

Die batterij wordt moeilijk om te testen...

Je zou de batterij zelf kunnen testen, maar dat heeft geen zin want dan raakt ze sowieso beschadigd. Het beste lijkt me om eerst een andere batterij in je laptop die je nu hebt te testen alvorens tot aankoop over te gaan.

edit: 2 modules heeft vooral zin als je mobo dual channel ondersteund. Je bent echter hoe dan ook idd beter af met 2 x 1 GB dan met 1 x 2 GB

Laatst bewerkt:
Ik was ook al aan het denken moet ik enkel eens rondhoren wie nog eenzelfde batterij heeft.

Wou maar zeker zijn over de ram zou het niet handig vinden als het constant gekoeld zou worden want de ventilator maakt wel soms veel lawaai.

dat kan ook aan je processor liggen, (denk kracht van je pc)
als je veel doet, converteren van filmpjes of zoek opdrachten, Grote files unzippen etc etc
dan gebruik je de processor veel, en meestal gaan de koelers harder draaien wanneer de processor meer doet.

kun je misschien eens opsturen voor reparatie, en kijken wat eruit komt...
of er een brief bij doen, dat je een vrijblijvende test wilt laten doen.. (of een pc winkel in de buurt even naar laten kijken)

batterij al eens goed bekeken? op beschadigingen aan de connectoren, of aan de stekker van de oplaad kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan