batterij laad niet op!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralph130

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2012
Hallo,

ik heb in januari mijn laptop binnengebracht bij een kleine computerwinkel om na te kijken wat er met de oplader scheelde.
ik heb een nieuwe oplader gekocht en die doet het prima, maar de batterij werkte niet meer.
ik dacht dus:" ik spaar wat en koop een nieuwe batterij." dat heb ik nu gedaan, ik heb er een spinternieuwe ingestoken maar die laad niet op!!

hij was voor de helft opgeladen toen ik hem kocht, en op die stroom werkte hij wel, maar opladen doet hij niet.

ik heb wel een tijdje geleden de béta versie van windows 8 geïnstalleerd, die heb ik nu nog. zou het mss kunnen dat het eraan ligt dat er nog geen ondersteuning is voor dat type batterij in windows 8? ik zou dat wel willen weten voor ik terug windows 7 aanschaf, mijn back-up is onbruikbaar.

mijn vader dacht dat de batterij meter in Windows mss het verkeerde aangaf, ik heb dus de netstroom uitgezet, maar de latop viel meteen uit. de batterij meter geeft dus wel het juiste aan.
volgens mij ligt het eerder aan de laptop, die ondertussen meer uit reserveonderdelen bestaat dan uit orginele onderdelen.

ik gebruik een Compaq presario CQ 71.

iemand ervaring hiermee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Grote kans dat de fout in de laptop zit, zeker als de laptop al wat ouder is.
Dat dit door win 8 zou komen lijkt mij sterk.

zelf heb ik een unversele oplader
als ik er tewijnig volt opheb laad hij dus niet op maar blijft me laptop wel aanstraan
controleerd darom even of je oplader goed is en genoeg stroom geeft
het kan namelijk zijn dat je perongeluk een verkeerd type heb gekregen

anders:
Grote kans dat de fout in de laptop zit, zeker als de laptop al wat ouder is.
.

Laatst bewerkt:
bedankt,

de fout in de laptop zou inderdaad wel kunnen,
maar ik denk dat het toch aan het aantal volt van de oplader ligt, die deed in het begin ook al moeilijk.

bedankt!!

ralph130

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je topic naar de juiste sectie verplaatst. (Laptop afdeling)

ah oke

ik had hem hierbij geplaats omdat ik vond dat een batterij eerder bij hardware dan bij laptop paste, maar toch bedankt :)

De batterij is een onderdeel van je laptop, daarom past je vraag beter in deze sectie.:)

Dat ding wat jij oplader noemt,is geen oplader.
Het is slechts een voeding deel,wat een constante spanning afgeeft.
De daadwerkelijke oplader zit in de laptop ingebouwd.
Dit deel is waarschijnlijk beschadigd als je een verkeerde voeding gebruikt hebt.
Dus kijk uit wat je koopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan