Batterij laad probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

spuitgast01

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Ik heb hier een Compaq presario C500 ( 2 jaar oud )met een laad probleem van de batterij.
Het zit zo, als je de adapter erin doet begint het lampje van opladen tebranden.
Start je windows op dan geeft hij aan dat de batterij word opgeladen maar het percentage van de batterij neemt alleen maar af tot dat hij helemaal uitschakeld.
Het is een geheel nieuwe batterij dus daar ligt het niet aan.
Nu heb ik nog zo'n precies dezelfde laptop hier en als ik op de punten meet waar de batterij op zit meet ik op verschillende punten telkens 2 tot 3 volt minder spanning.
Tevens wil de laptop niet opstarten alleen op de netvoeding dus met de batterij eruit.
Hij detecteerd wel dat er een batterij aanwezig is en zegt dus ook dat hij word opgeladen maar het is net of hij niet genoeg stroom afgeeft om de batterij te laden.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand nog een goedde tip.:(:(:(

Weet je wel zeker dat de accu compatibel is met je laptop? Want sommige accu's werken gewoon niet op sommige laptops.

Batterij

Hallo,

Ik weet wel zeker dat dit een juiste batterij is.
Met de oude die er inzat heeft hij precies het zelfde en ik heb nog 1 geprobeerd uit precies de zelfde laptop en die heeft het ook.
Als ik die nieuwe in de goedde laptop zet laad die wel gewoon.
Ik ben toch bang dat het probleem op het moederbord zit, omdat als ik meet totaal verschillende waardes uitkomen tussen de kapotte en de goedde laptop.:confused:

Dat zal dan inderdaad aan de oplaadpuntjes liggen. Een te laag voltage kan dit probleem inderdaad veroorzaken, je garantie is al verlopen maar als je het er voor over hebt kun je hem laten repareren door HP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan