Batterij laptop uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3df10w

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop ( msi ge72 6qd ) aangeschaft, maar nu zit ik met een vraagje.
Deze laptop heeft zoals de meeste tegenwoordig een vaste batterij.
Nu, ik gebruik mijn laptop erg veel en meestal dan ook op netstroom.
Ik zou echter niet graag zoals bij mijn vorige laptop dat de batterij daardoor na 1 jaar volledig om zeep is.
Daarom vroeg ik me af of ik hier iets aan kan doen, kan ik mogelijk de interne batterij uitschakelen ofzo ?

Alvast bedankt,

De netstroom vult de interne batterij continu aan, je kunt echt niet zonder.

Kan wel, maar dan moet je de accu er uit halen.

Tenzij je de batterij makkelijk er terug in kan steken, en eerst kan uithalen. Dan is er geen andere optie mogelijk.

Dus als je de batterij met een klepje uit de laptop kan halen is dat goed maar niet als je moet beginnen met een schroevendraaier.

Let wel op als je je batterij eruit kan halen dan moet je eerst je computer uitzetten en de netstroom eruit doen, de batterij eruit halen dan netstroom er terug in en dan laptop terug aan.

Ja de battreij moet inderdaad wel verwijderbaar zijn op een normale manier. :D

Ik zag bij Dell laptops dat je de interne accu uit kon schakelen in de UEFI. Die instelling zorgde ervoor dat de accu uit het stroomcircuit werd gehaald en dus niet opgeladen werd of gebruikt. Vervolgens kon je, als je de laptop weer wou gebruiken op accu, de accu weer inschakelen door de instelling aan te passen en de laptop opnieuw op te starten. Wellicht heeft MSI dit ook? Ik zal er nog even op Googlen.

EDIT:

Ik kan niet eens screenshots van de UEFI vinden... Je zult zelf even moeten kijken. De toets die je moet indrukken bij het opstarten is de [DEL]-toets.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties !!!
Ik vind het spijtig als dit niet zou kunnen, hier zouden ze toch eens iets op moeten vinden.
Heb in dat menu gekeken, maar daar lijkt niets te staan ivm het uitschakelen van de batterij.

Heb in dat menu gekeken, maar daar lijkt niets te staan ivm het uitschakelen van de batterij.

Alle tabjes doorgekeken?

Als het er niet staat, dan is dat heel erg zuur. Je zou altijd de technische klantenservice van MSI lastig kunnen vallen :p. Te bereiken op +31-40-267-6100 (bron), +31 ff vervangen door een 0 geeft 040-267-6100.

Suc6:)!

dat hankt van model van laptop af. mijn kun er uit halen mijne is een acer.

mvg macguy

dat hankt van model van laptop af. mijn kun er uit halen mijne is een acer.

mvg macguy

Dit is weer een antwoord waar je niets mee kunt hè...

Lees eerst alle gegeven antwoorden door, kijk daarna of je een (mogelijke) oplossing hebt. Hier kunnen we niks mee. En let alsjeblieft op je formulering, dit is niet erg prettig lezen.

Sorry voor de onderbreking mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan