fubarslayer
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2007
Ik wil mij om een bepaalde reden een laptop kopen. Nu is het mijn bedoeling dat ik vooral gebruik zal maken van netstroom (met adaptor dus) om met de laptop te werken en dus slechts hééééééél zelden gebruik zal moeten maken van de batterij. Nu heb ik daar een aantal vragen omtrent:
1) Is een batterij bij alle laptops (gemakkelijk) verwijderbaar?
2) Kan ik met een laptop werken terwijl er géén batterij inzit en hij dus enkel stroom uit
het stopcontact krijgt?
3) Als ik de batterij er in zou moeten laten zitten om met de laptop te kunnen
werken en ik bijna uitsluitend met netstroom werk,
heeft dit dan een negatief gevolg voor de levensduur van de batterij? M.a.w. is het
misschien gewoon beter om telkens eerst de batterij op te gebruiken en enkel van
netstroom gebruik te maken tot de batterij terug is opgeladen en dan opnieuw enkel op
de batterij over te gaan ipv constant gebruik te maken van netstroom? En wat als de
batterij niet meer op te laden is (einde leven dus)? Kan ik dan nog werken zonder eerst
een nieuwe batterij te moeten kopen?
4) Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen en rekening houdende met mijn
manier van gebruik van de laptop (netstroom), heeft het hoegenaamd ook maar enige
zin om bij aankoop van de laptop er meteen een 2de batterij bij te kopen?

1) Is een batterij bij alle laptops (gemakkelijk) verwijderbaar?
2) Kan ik met een laptop werken terwijl er géén batterij inzit en hij dus enkel stroom uit
het stopcontact krijgt?
3) Als ik de batterij er in zou moeten laten zitten om met de laptop te kunnen
werken en ik bijna uitsluitend met netstroom werk,
heeft dit dan een negatief gevolg voor de levensduur van de batterij? M.a.w. is het
misschien gewoon beter om telkens eerst de batterij op te gebruiken en enkel van
netstroom gebruik te maken tot de batterij terug is opgeladen en dan opnieuw enkel op
de batterij over te gaan ipv constant gebruik te maken van netstroom? En wat als de
batterij niet meer op te laden is (einde leven dus)? Kan ik dan nog werken zonder eerst
een nieuwe batterij te moeten kopen?
4) Afhankelijk van de antwoorden op bovenstaande vragen en rekening houdende met mijn
manier van gebruik van de laptop (netstroom), heeft het hoegenaamd ook maar enige
zin om bij aankoop van de laptop er meteen een 2de batterij bij te kopen?