batterij of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

myrith

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
ik heb een ibm r50p notebook, al sinds een jaar en half, en het is nu al een tijdje, als ik bepaalde toepassingen draai die vrij veel v mijn grafische kaart vragen, dat de notebook gewoon uitvalt, door de warmte. Nu het rare aan dit is dat dit enkel gebeurt als ik op netspanning aangesloten ben, en dus niet op batterij werk. Aan wat ligt dit dan?

Als je je laptop op netspanning zet, gaat de accu opladen. En net als bij batterijen wordt deze dus warm. Als je op je accu speelt, dan heb je deze warmte niet.

Wellicht is die extra warmte die wordt opgewekt met het opladen van je accu net ff teveel.

Groeten

Charley

Hallo

Op batterij , gaan veel/alle portables over op power save management (instelbaar in de b.i.o.s) , zo wordt ook minder energie verspild , waardoor de batt. langer meegaan , maar uiteraard ook minder warmte geproduceert.

Uiteindelijk zul je toch de oorzaak dienen aan te pakken , onvoldoende koeling door stofophoping of een vervuilde koeler.

Peter

ik heb onlangs de ventilator laten uiblazen, maar dit heeft niet geholpen...

zou het probleem niet bij de batterij zelf kunnen liggen die stuk is?

Hallo

Volgens mij is de "thermal pad" die tussen de c.p.u. en het koelvlak zit weggesmolten.

Zo goed als zeker , mits je zelf vermeld "en het is nu al een tijdje, als ik bepaalde toepassingen draai die vrij veel v mijn grafische kaart vragen, dat de notebook gewoon uitvalt" ... dus een eenmalig voorkomen/te warmlopen is dit dus niet meer.

Dus ... koeling controleren of laten controleren , niet enkel de ventilator , maar alsook de verbinding "core c.p.u. / koelvlak"

Peter

bedankt,
maar stel dat dit niet gauw gerepareerd wordt, kan dit verdere gevolgen voor mijn systeem hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan