batterij stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
113
Ik heb een Samsung smartphone en moet die 4X per dag opladen. Zelfs gewoon iets opzoeken op Internet kan al voldoende zijn om de batterij te laten leeglopen. Kan ik op één of andere manier controleren of er iets mis is met mijn batterij?
Dank bij voorbaat
 
Volgensmij is er geen tool voor ofzo maar;
Hoe vaak moest je eerst doen?
hoe oud is je telefoon
als je telefoon vol was, haalde je hem er dan meteen uit?
laad je je telefoon vaak maar half op?
 
dank voor je antwoord
mijn toestel is amper anderhalf jaar oud.
in het begin moest ik hem dagelijks opladen, ik gebruik hem wel heel intens.
oei, neen ik laat mijn telefoon vaak de ganse nacht opladen
 
Tja blijft een probleem van smartphones. Ze gebruiken veel stroom. Ik zet altijd wifi (en bluetooth, gegevensgebruik gps etc). Verder gebruikt het scherm ook veel stroom. En je processor! Zorg dat je apps die je niet gebruikt stopt via taakbeheer.. Er zijn ook tal van apps die laten zien welke app/functie het meeste gebruikt! Verdiep je daar eens in.

En accu's worden "lui" als je ze te lang laat op laden of te kort. Zodra er een melding (dus niet dat het batterijtekentje vol is) komt, meteen uit de lader halen. niet eerder en niet vroeger.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik vrees dat ik morgen een nieuwe batterij ga kopen, zelfs na 1/2 u viel hij vandaag al plat.
 
Sorry, vergeten erbij te zetten: gewoon terug naar de winkel/fabrikant mailen (of bij een abbo: naar winkel gaan van provider). Soms krijg je gratis een nieuwe!
 
Heel erg bedankt voor je reactie, ik probeer het morgen uit
 
Toch nog een vraagje. Ik heb nog het aankoopbewijs van mijn toestel en merk dat het nog in garantie is. Geldt dit dan ook voor de batterij? Handig om op voorhand te weten voor als de verkoper dwars ligt.
 
Ik lees zopas dat samsung slechts 6 maand garantie geeft op batterij. Een originele batterij voor mijn toestel kost rond de 30€. Ik vond echter een website waar ik een niet originele kan kopen voor amper 10€ ( bij accuplus.nl). Mag ik dit vertrouwen?
Dankje wel voor je antwoord.
 
ik kom zopas van de telefoonwinkel.
De verkoper raadt mij aan om het toestel ter nazicht in te dienen om zeker te zijn dat het wel degelijk de batterij is. Vogens hem kan er ook iets mis zijn met de software of met het toestel zelf. Dan ben ik mijn mobile wel 3 weken kwijt en aangezien ik geen vaste telefoonlijn heb zie ik dat niet goed zitten.
Misschien kan ik zelf eerst even proberen of een reset naar de fabrieksinstellingen geen oplossing geeft, of misschien dan toch wagen die goedkope batterij opinternet te bestellen. De originele samsung batterij kost bijna 40€.
Of heeft er iemand van jullienog een tip?
Dank je wel
 
Dat is lastig! Je kan ook ergens een goedkope simlockvrije telefoon kopen en daar een sim in stoppen. Ben je toch nog bereikbaar!
 
Hier ben ik dus nog maar eens.
Ik ben dus terug naar de telefoonwinkel gegaan en besloot mijn toestel in te dienen voor een nazicht ( je leest er hierboven meer over). Maar wat een teleurstelling. Toen de verkoper mijn toestel wou inchecken in zijn computer merkte hij dat ik het niet in zijn winkel gekocht had. Ik legde uit dat de winkel waar ik hem kocht niet meer bestaat in onze stad. Maar daar hield alles op en hij weigerde me nog verder te helpen. Hier sta ik dus met mijn Samsung van amper anderhalf jaar oud.
Ik heb ondertussen zelf thuis een volledige reset gedaan maar dat verhielp niets aan mijn probleem. Ik installeerde ook een app waarmee ik de toestand van mijn batterij kan volgen, volgens die app is mijn batterij in "good health". Ik weet niet of die informatie betrouwbaar is.
Wat ik ook raar vind is dat mijn GSM voortdurend trilt zodra ik ook maar even het kabeltje van de oplader beweeg, en door dat trillen verliest mijn batterij natuurlijk ook weer van zijn kracht.
Ligt mijn probleem nu aan de gsm zelf, de oplader of aan de batterij, ik weet het echt niet.
Ik kan toch moeilijk eerst een nieuwe batterij kopen, als dat niet helpt een nieuwe oplader, om tenslotte misschien toch te moeten besluiten dat het aan het toestel zelf ligt.
Hopelijk hebben jullie nog eventjes geduld om me te beantwoorden.
Alvast heel hartelijk dank.
 
misschien is de verbinding in je telefoon voor de lader wel kapot! Hierdoor laad die misschien slecht op! Bij welke winkel heb je je telefoon gekocht?
 
De naam van de winkel ben ik vergeten, hij bestaat trouwens toch niet meer.
Ik gok dat het de oplader is en heb een nieuwe besteld.
 
Ik bedoel met oplader het laad deel dat in je telefoon zit! En meestal zijn winkels die failliet zijn over genomen en kun je daar heen voor je garantie. De naam van de winkel staat toch op de bon?
En anders naar de fabrikant gaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan