Batterij vervangen op het moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
HOi,
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd als ik de batterij op het moederbord ga vervangen, blijven alle instellingen van de bios wel hetzelfde en ook bestaan ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

barney

Hoi Barney,

Je Bios instellingen blijven als je nog nooit wat hebt veranderd aan je instellingen in principe onveranderd.
Heb je ooit dingen veranderd of aangepast zal na het verwijderen en opnieuw plaatsen van de batterij alles
worden terug gesteld naar de fabrieks instellingen.
Je voert eigenlijk een soort CMOS reset uit als je de batterij vervangt/terugplaatst.

Gr,

Remy

al haal jij die baterij er uit zijn al jouw gegeven van de bios weg

maar volgens mij al laat jij je pc gewoon aan staan dan haal jij voor zigting de baterij er uit dan meschien niet
(ps. ik weet het niet ik stel alles gewoon weer in het zou te probiren zijn laat even weten wat er uit is gekomen)

bedankt Remy voor je snelle en duidelijke reactie, ik ga nu meteen de batterij vervangen en laat zo nog even van me horen als het gedaan is.

barney

Geplaatst door aartvg
al haal jij die baterij er uit zijn al jouw gegeven van de bios weg

maar volgens mij al laat jij je pc gewoon aan staan dan haal jij voor zigting de baterij er uit dan meschien niet
(ps. ik weet het niet ik stel alles gewoon weer in het zou te probiren zijn laat even weten wat er uit is gekomen)

DOE DIT DUS NOOIT!!!!!

@Aartvg,
op dit soort opmerkingen zitten we niet te wachten. Probeer het zelf eens zou ik zeggen en geef dit niet als oplossing aan. (dus absoluut niet doen, het minste dat kan gebeuren is dat je moederbord kapot gaat.

@Barney
Gewoon je pc uitzetten, stroom eraf halen. Kast open maken batterijtje verwisselen. Als jij nog nooit iets in je bios hebt gewijzigd is er geen enkel probleem

Laatst bewerkt:
Stigter,
Gelukkig was ik wel zo wijs om inderdaad wel de stroom van de computer af te halen en niet de raad van Mr aartvg op te volgen.
Jij in ieder geval ook erg bedankt voor je snelle waarschuwing.
Inmiddels heb ik de batterij vervangen en werkt alles weer en nog prima.

Allemaal weer erg bedankt voor jullie zeer snelle hulp.

groeten van Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan