Batterij vervangen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hallo ik heb een Dell demension 9150 uit 2005. Bij opstarten geeft hij aan: low voltage en dat ik op F1 moet drukken. Ik moet blijkbaar de batterij vervangen maar klopt dat wel?
Ik vind dat zo snel. Toen ik mijn computer nieuw gekocht had, heb ik van Dell direct een nieuw moederbord gekregen omdat hij deze mededeling direct al aangaf.
Verder: heeft iemand een plaatje waarbij ik kan zien waar en hoe ik de batterij inzet?
Alvast bedankt,
gr Lia

Plaatje heb je niet nodig, je moet alleen het deksel even lichten en dan kijk je naar het moederbord. Ergens op dat bord zie je een mooi metaalkleurig rond batterijtje (CR 2032) zo'n knoopcel. Met de punt van een balpen wip je de oude eruit en vervolgens stop je de nieuwe erin. Letters en cijfers boven,

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 182
Laatst bewerkt:
Okee bedankt Pasja, ik ga gewoon kijken. Maar...is het normaal dat hij het al zo snel begeeft? Kan er niet iets anders mis zijn? De computer is momenteel niet zo erg snel maar...tijd en datum kloppen gewoon wel. gr Lia

Ik zou de batterij niet vervangen als ik jou was, maar contact opnemen met Dell. Zéker als deze melding toen leidde tot een nieuw moederbord en tevens omdat de klok goed loopt. Met name dit laatste doet vermoeden dat er niets mis is met de batterij.
Ik hoop dat Dell een beetje klantvriendelijk zal reageren op een machine van +36 maanden, maar Dell kennende.......

Plaatje heb je niet nodig, je moet alleen het deksel even lichten en dan kijk je naar het moederbord. Ergens op dat bord zie je een mooi metaalkleurig rond batterijtje (CR 2032) zo'n knoopcel. Met de punt van een balpen wip je de oude eruit en vervolgens stop je de nieuwe erin. Letters en cijfers boven,

Beetje kort door de bocht. :confused:

Handleiding oa. hier : http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?t=2322

Aan allen: De Beste Wensen voor 2009 !

Beetje kort door de bocht. :confused:
Valt reuze mee hoor. Zoals ik al schreef is het ding niet te missen, daar heb je écht geen plaatjes voor nodig en met een balpen is de klus in 5 seconden geklaard.
Als je een nieuwe televisie koopt zit er ook een handleiding bij voor het plaatsen van de batterijen in de afstandsbediening. Zouden er mensen zijn die 'm lezen?

Laatst bewerkt:
Valt reuze mee hoor. Zoals ik al schreef is het ding niet te missen en met een ballpoit is de klus in 5 seconden geklaard.
Als je een nieuwe televisie koopt zit er ook een handleiding bij voor het plaatsen van de batterijen in de afstandsbediening. Zouden er mensen zijn die 'm lezen?

Vergelijkt U nu het verwisselen van de batterijen in een afstandsbediening met die van een CMOS batterij ?

Nee, maar de eenvoud is hetzelfde. Laat ik het dan anders schrijven: Windows bedienen en programma's openen en daar dingen mee doen is ingewikkelder dan de cmos batterij vervangen.

Laatst bewerkt:
Batterij vervangen, ging prima. Eerste keer opstarten: opnieuw de mededeling low voltage.
Bij mij de twijfel: is de batterij die ik al jaren klaar heb liggen nog goed? Nog een keer opgestart: de mededeling: de floppydisk geeft een fout. Maar...ik heb geen floppydisk.
Blijkbaar iets in de bios? Hoe kom ik daar want ik moet ook mijn tijd/datum daar goedzetten? Alvast dank, vrgr Lia

Ik zou toch dit proberen:

Ik zou de batterij niet vervangen als ik jou was, maar contact opnemen met Dell. Zéker als deze melding toen leidde tot een nieuw moederbord en tevens omdat de klok goed loopt. Met name dit laatste doet vermoeden dat er niets mis is met de batterij.
Ik hoop dat Dell een beetje klantvriendelijk zal reageren op een machine van +36 maanden, maar Dell kennende.......

Dank voor jullie reacties. Ik had de batterij dus toch eerst vervangen omdat ik ook denk dat Dell dit als eerste optie zou aangeven.
Heb daarna toch zelf de Bios gevonden en tijd/datum en de floppy opmerking kunnen veranderen. O ja en misschien onbelangrijk...toen de kast open lag heb ik eerst flink de stofzuiger erop gezet...dat was echt nodig.
Nu...inmiddels veel keer opgestart en de meldingen verschijnen niet meer.
Ik moet hierbij wel zeggen dat de melding: 'low voltage' niet altijd verscheen. Misschien was er een verschil tussen: 'opnieuw opstarten' of gewoon aan het begin inschakelen, dat weet ik niet precies.
Ik ben optimistisch voor het hele jaar 2009 dus...ik houd het erop dat ik met het verwisselen van de batterij en het schoonmaken, het probleem verholpen heb.
Hartelijk dank voor jullie support!
Gr Lia

Maar toch weer een beetje geluk gehad met je schoonzuigactie...Je wilt niet weten wat daar allemaal van kan komen.......maar goed het is gelukkig weer oke!!

Aja, ik ben altijd blij met helpmij. Als mensen even meedenken gaat het een stuk relaxter!
Gr Lia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan