batterij voor VAIO

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Mijn VAIO laptop is nog geen twee jaar oud maar toch moet ik de batterij (VGP-BPS8) vervangen omdat ze nauwelijks een kwartier blijft werken.
Dat kost een hoop geld. Een SONY centrum zegt dat ze die batterij niet mogen leveren omdat het toestel te oud is (!) en dat ze alleen kan worden geleverd door SONY zelf. Daar kost ze €231.
Heeft iemand hier ervaring mee en is dat normaal? De garantie op de batterij bedraagt slechts zes maanden! Ze heeft nooit normaal gewerkt.
Aankoopdatum: 30 juni 2008

Klinkt wel bekend hoor, vaak ben ik hier op de zaak al blij als ze het 2 jaar volhouden.
Ze geven niet voor niets garantie op alles behalve op de batterij maar 6 maanden.
Wat voor Sony VAIO heb je precies ?

Groeten Marcel

Goedemiddag,

@hoogteijling dat meld hij toch tussen de aanhaal tekens de VGP-BPS8;)

hoogteijling dat meld hij toch tussen de aanhaal tekens de VGP-BPS
Volgens mij is dat het nummer van de batterij en niet het type VAIO dacht ik.

Anders hierbij mijn excuses :(

Groeten Marcel

Er zijn ook accu's die compatible (maar niet origineel van Sony) zijn met je laptop. Deze accu's zijn vaak een stuk goedkoper.

Sorry dat ik zo laat reageer op een vraag. Het gaat om de VAIO VGN-FZ31E. De batterij heeft het echt niet lang uitgehouden (na 2 jaar niets meer). Ik heb nu een nieuwe gekocht in een SONY CENTER voor 217 euro. Véél geld! He toestel heeft in die twee jaar niet vaak autonoom gewerkt. Weet iemand hoe het komt dat die batterijen zo snel slijten? Ik sta wel wantrouwig tegenover alternatieven niet-Sony.

Ik heb wel eens gehoord over de nieuwere types accu's (NIMH)
Dat ze een beperkte levensduur hebben ook al gebruik je ze niet.
Eigenlijk vanaf dat ze in elkaar worden gezet in de fabriek begint het "chemische proces" te lopen en dat loopt dan bijv. 3 jaar door en dan is ie gewoon op.
Als je dus pech hebt zit er in je notebook een accu die al een jaar geleden gemaakt is en kun je dan dus nog 2 jaar gebruiken.

Ik heb dit alleen gehoord en weet dus niet of het ook echt zo is. na een maand of 7.
(Gehoord van een bedrijf waar wij voorheen wel eens pc's en dergelijke kochten voor de zaak).
De fabrikanten geven niet voor niets 1 tot 2 jaar garantie op hun apparatuur maar slechts een half jaar op accu.
Wij hebben het in het verleden wel eens meegemaakt met een 7-tal Compaq notebooks waarvan 6 accu's het begeven hadden

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan