Batterij werkt maar word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1997

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Hallo helpmij'ers,

Ik heb een tijdje geleden een aanrijding gehad op de fiets en daarbij is mijn laptop beschadigd geraakt. Deze is naar Asus gestuurd voor reparatie. Ik heb nu een nieuwe accu bij de gerepareerde laptop ontvangen, alleen deze werkt een beetje raar.

Ik kan de stroomtoevoer uit de laptop trekken en hij blijft gewoon werken, maar ik kan hem niet zonder stroomtoevoer starten. Ook brand het oplaad lampje niet en geeft hij in Windows aan dat er geen accu gevonden is.
De oude accu werkt nog wel normaal.

Het betreft een Asus R505CB-XX454H

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank!

Hoi,

Misschien even contact met Asus opnemen op gedane reparatie heb je garantie

Hallo

"Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?"

"De oude accu werkt nog wel normaal."

"Ik heb nu een nieuwe accu bij de gerepareerde laptop ontvangen, allee...."

De nieuwe accu is defekt .... is de enige logische conclusie die je kunt trekken met de geleverde info.

Garantie claimen op de herstelling.

In extremis ... , en om 300% zeker te zijn , zou je eventueel eens een batterij kunnen lenen van een lokale kennis ???

Peter

Bedankt voor de snelle reacties,

De laptop moest na de eerste reparatie terug omdat ze een defect pootje van de accu niet hadden gezien en nu zou hij dan weer voor 3 weken weg moeten, dat is de reden dat ik probeer om het zelf op te lossen. Ik heb het probleem al wel aan de winkel waar ik net laptop gekocht heb doorgespeeld en zij nemen contact op met Asus.

Wat ik heel raar vind is dat de accu verder wel gewoon werkt, alleen niet herkend word. Ik dacht dat dit miss toch een software probleem kon zijn.
Ik heb op mijn oude accu na verder geen controle accu's.

Ik wacht de reactie van Asus af en hoop dat ze gewoon een accu willen toesturen en niet weer de hele laptop terug willen.

Swen

Hallo

"Wat ik heel raar vind is dat de accu verder wel gewoon werkt,"

Zo raar is dit niet ...

Blijkbaar is er een "communicatie" probleem tussen de battery en de laptop.

Meest voorkomende oorzaak .. defekte battery.

"De laptop moest na de eerste reparatie terug omdat ze een defect pootje van de accu niet hadden gezien en "

Hopelijk is er daardoor niets aan de laptop defekt (aansluitpunt o.i.d.) , anders zal de laptop toch ook nog retour moeten....

Hoe wel alle papierwerk bij van deze "herstellingen" ....

Je weet maar nooit of je deze in de toekomst nog zult nodig hebben.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan