batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurma

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Berichten
101
Ik heb een pentium II 300 Mhz windows98SE. De pc is 5 jaar oud. Als hij opstart dan herkent hij niets vraagt overal drivers van en komt met diverse wizards. Hij begon te zeuren over zomertijd. De systeemtijd was ook een uur te vroeg. Zou dit met een lege batterij te maken kunnen hebben?
 
Ja, vervang de batterij op het moederboard.
Je problemen zijn dan waarschijnlijk opgelost.
 
Als ik de batterij vernieuw moet ik dan nog ergens op letten. Onthouden van instellingen of zo....?
 
Wanneer je aanpassingen in je BIOS hebt gedaan, dan moet je deze onthouden want alles wordt teruggezet naar default.
Verder alleen wat voorzichtig zijn.
En natuurlijk de goede batterij nemen. Let op het nummer. 2032 oid.
 
Geplaatst door sigma
Let op het nummer. 2032 oid.
Yep, de "CR 2032" 3 volt om precies te zijn.:D
Let er ff op dat je jezelf ontlaad van statische electrititeit.
Dit kan je doen door ff een onbeschilderde verwarmingpijp aan te raken.
 
Ik hoop niet dat ik zeur, maar ik ben heel voorzichtig met het verwisselen van het batterijtje.
Ik heb mijn computer nl. al een paar dagen aan en uitgezet en alle drivers weer geinstalleerd en de instellingen en de tijdnotatie houdt hij vast.
Komt dit omdat er nog wat stroom in het batterijtje over is of heb ik toch een ander conflikt.

Het gekke is dat Cd-rommetjes met Flash het nu ineens wel doen en daarvoor conflikte had met explorer.

Nu moet ik office en internet nog goed krijgen.

Is het verstandig om toch het batterijtje te verwisselen?
 
Ja, toch maar de batterij wisselen.
Hij is al 5 jaar oud en dan moet hij wel ongeveer leeg zijn.
Bovendien wanneer je de computer eens langere tijd uitlaat dan zal de batterij het niet meer redden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan