Batterijduur laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

13Nikki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2014
Hoi!

Ik heb een paar weken geleden een Lenovo i3 laptop aangeschaft.. Alleen ben ik niet echt bekend met hoelang de batterij ongeveer mee kan gaan.

Ik heb laatst uitgerekend, dat hij ongeveer 4 uur meegaat, in bespaarstand, waarbij hij met nog 7% batterij uitvalt..

Is dit normaal? :confused:

Groetjes Nikki

dat staat als het goed is in het energie beheer van je besturingssysteem ingesteld,

mvg, Kenny

Hoi Nikki,

Heb je een nieuwe of een gebruikte lenovo aangeschaft?
De schermgrote en type harddisk spelen ook een rol in de gebruiksduur, is het scherm kleiner, dan heeft deze minder stroom nodig.
Op den duur word de accu van een laptop minder. Je kan het makkelijkste energie besparen door bijvoorbeeld de helderheid van het scherm om laag te brengen.

Groet,
Ivan

Ik ken geen laptops die meer dan 4 uur op accu kunnen (tenzij met high power accu (dus dikker dan normaal) danwel met een tweede accu die in de plaats komt van de DVD-speler).

Dus mijn eerste gedachte is dat 4 uur 'normaal' is.

Tijs.

4 uur accugebruik is normaal voor een laptop met energiebeheer : energiebesparing.
Windows schakelt zichzelf standaard uit als de accu onder de 7 procent staat om de accu te beschermen.
In die instellingen staat ook: computer uitschakelen als de accu... Is.
Bij de meeste laptops beveel ik:
20 procent waaeschuwing dat de accu leeg raakt dat je voldoende tijd hebt om de stekker er in te stoppen.
Bij 10 procent: computer uitschakelen of in slaapstand.
Als dat het niet is kan je nog proberen om de accu tr kalibreren.
Accu helemaal volladen, accu helemaal leeg laten lopen dus gwn doordaag dat de laptop niet meer opstart.
Die stappen 3x herhalen en in sommige gevallen heb je 10 procent-15 procent van de accucapaciteit erbij.

Mvg. Pyrokenny

Hoi,

4 uur is normaal. Hangt natuurlijk ook af hoe je de laptop gebruikt. Als je bijv. veel gamed, HD films kijkt etc, dan gaat de accu minder lang mee.

Je kunt altijd nog een accu aanschaffen met meer cellen, mocht je 4 uur niet genoeg vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan