batterijen digitale camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Hoi,

Weet iemand een antwoord op de volgende vraag:

Ik heb verschillende soorten batterijen voor mijn digitale camera. Ze zijn allemaal AA, oplaadbaar, maar van verschillende Nimh....1700,1800,2000,2100,2200.
Ik vind dat ze enorm snel weer leeg zijn. Als ik een paar (3,4,5,6 zo ongeveer) foto's heb gemaakt moet ik alweer wisselen, da's toch niet normaal?
BTW: Ik weet dat als je foto's maakt met het schermpje dat ze dan sneller leeg zijn, maar zoooo snel...???
Toen ik hem kocht, zat er zo'n batterij in (lithium?) en daar kon ik zo'n 400 foto's mee verder...!

Ik heb zo'n idee dat ik met die oplaadbare batterijen iets verkeerd doe en volgens mij moeten ze toch ongeveer 1000 opladen meegaan ?

Tja, oplaadbare batterijen kunnen erg snel leeg gaan. Heb je een timer op je lader, zodat deze automatisch uitschakelt als de batterijen geladen zijn?

Ze hebben er natuurlijk niet voor niets een lithiumbatterij in gedaan. Deze zijn een poepie beter dan aa batterijen.
Kan je de lithiumbatterij niet opladen met een voeding?
Vaak is dit het geval en heb je aa batterijen alleen voor nood.

Ik heb er Sony Stamina inzitten.
Kost wat maar dat gaat ook erg lang mee.

Fonz

@Sarvo,
Nee, alleen een rood en een groen lampje als ie opgeladen is. Hij gaat niet uit daarna.
Die lithiumbatterij heb ik niet meer, maar kan die dan ook weer opgeladen worden? Ik heb al wel eens gekeken, om ze nog eens te kopen, maar ik vond ze voor eenmalig(?) gebruik errug duur, 50-60€.

@A.J.,
Hoezo ...: "kost wat.."
Ik heb gegoogled en daar kwam ik ze tegen bij Bol.com voor € 3.99...kan dat??? Of kijk ik verkeerd??

had/heb je dan geen oplader bij je toestel??
Mag ik dan vragen wat voor toestel je hebt?

Meteen kopen.Mijn Stamina's waren beduidend duurder.

Fonz

hoi thea41
Op de batt. lader moet het Nimh. getal staan. dit getal geeft de max. stroom aan van de batt. die geladen kan worden. je kan geen AA batt. met een Nimh van 2300 mA vol krijgen met een lader die niet verder gaat dan 1800 mA. Batt. is dan maar halfvol en dus zeer snel leeg. Oplossing is een nieuwe lader met batt. (photo accu charger). Kost ongeveer €30,- en dan heb je vier goede AA batt. Hoop dat dit de oplossing is.
grtz ron g.

@Whittey,
Ik heb een Kodak camera, zonder oplader.

@Ron,
Ik heb 2 batterij-opladers, eentje van vivanco daar staat achterop...Output: 2.8 VDC 1000mA(AA)/ 400mA(AAA)x2 500mA(AA)/ 200mA(AAA)x4

de andere is van philips multilife:
output: 1-4x1,35V=/130/250mA
output: 1-2x10,15V=/14mA

Ik zie geen Nimh. getal staan, btw

die vivanco zou het moeten doen. je moet alleen goede AA batt. opladen. min. is 2250 mAh/1,2v.
kijk in google bij Nimh. batt. en je ziet wat ik bedoel

ik heb zelf ook een camera zonder oplader. heb een losse lader met photoAA batt. erbij gekocht.
zijn zelfs bij de supermarkt te verkrijgen zag ik laatst.
grtz. ron g.

moet ik dan deze batterijen>>>>>2250 mAh/1,2v. hebben? Kan ik die ik heb, van 1700,1800 enz. beter niet meer gebruiken?

en ik heb gegoogled en ik heb het doorgelezen, genoeg leesvoer, me dunkt.

Geplaatst door alinone
hoi thea41
Op de batt. lader moet het Nimh. getal staan. dit getal geeft de max. stroom aan van de batt. die geladen kan worden. je kan geen AA batt. met een Nimh van 2300 mA vol krijgen met een lader die niet verder gaat dan 1800 mA. Batt. is dan maar halfvol en dus zeer snel leeg. Oplossing is een nieuwe lader met batt. (photo accu charger). Kost ongeveer €30,- en dan heb je vier goede AA batt. Hoop dat dit de oplossing is.
grtz ron g.

Helaas vergis je je hierin, een lader van 1800mAh zal prima een grotere 'batterij' vol krijgen, alleen hij zal er een X percentage langer over doen.
Klein voorbeeldje, ik heb hier twee (auto) acculaders, één van 15Ah en één van 5Ah, als deze beide een lege accu opzouden laden van 45A dan is het 15Ah exemplaar hiermee in 3 uur tijd klaar en de 5Ah doet er dan 9 uur over, maar volkomen doet 'tie.

Als je echt goede oplaadbare batterijen wilt hebben raad ik je aan opzoek te gaan naar LithiumIon exemplaren, deze gaan vele malen langer meer dan NiMh exemplaren.
Twee nadelen, ze zijn veel duurder en meestal heb je ook een nieuwe/andere lader nodig (die dus ook duurder is)

mee eens maestro12. alleen word de laadtijd van de batt. in dit geval wel erg lang om deze vol te krijgen.
de LithiumIon batt. zijn i.d. een stuk beter, maar net wat je zegt ook een stuk duurder. met de Nimh van 2300mAh die ik ook gebruik kun je goed werken. twee in de lader en twee in het toestel en je zit nooit zonder.
beide is een optie, maar het feit blijft dat je goede batt. met de juiste lader moet gebruiken.de keuze is aan Thea41 wat ze aanschaft.
grtz ron g.

Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken?
Bij deze...:thumb: :love:

Groetjes,
Thea.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan