Batterijen eerder leeg door berichten versturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SwampMan

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Er is bij ons een meningsverschil over de belasting van de batterijen van een smartphone met internet. Gemiddeld moeten die eens per twee à drie dagen opgeladen worden. De batterijen van een “gewone” GSM zonder internet gaan meestal veel langer mee zonder opladen.

De een zegt dat veel berichten versturen via toepassingen als Whatsapp en GTalk en het gebruik van bijv. Wordfeut de batterijen extra belast, waardoor ze sneller leeg zijn. Je kunt dus langer zonder opladen door minder berichten te versturen (en te ontvangen).

De ander zegt dat dat nauwelijks iets uitmaakt omdat het via internet gaat en die verbinding met internet er sowieso is, of je nu berichten verstuurd en ontvangt of niet. Volgens hem zijn bellen en SMS’en juist een extra belasting voor de batterijen omdat daarvoor steeds apart verbinding met het netwerk gemaakt moet worden.

Kan iemand hier iets over zeggen? :confused:

Bij voorbaat dank!

Hoi,
ik denk dat het gewoon afhankelijk is van de sterkte van je verbinding:hoe zwakker het signaal des te meer de ontvanger moet "versterken" en des te vlugger je batterij plat is.
Draai maar eens je gsm in zilverpapier of in bladlood:de ontvanger zal maximaal moeten "versterken" en je batterij zal in nog geen dag leeg zijn.

Denk ik

Hoi,
ik denk dat het gewoon afhankelijk is van de sterkte van je verbinding:hoe zwakker het signaal des te meer de ontvanger moet "versterken" en des te vlugger je batterij plat is.
Draai maar eens je gsm in zilverpapier of in bladlood:de ontvanger zal maximaal moeten "versterken" en je batterij zal in nog geen dag leeg zijn.

Denk ik

Volgens de indicator op de toestellen is de verbinding bijna altijd prima.
Maar dan heeft het dus ook niets met die berichten via internettoepassingen te maken. Die verbinding is er immers altijd, zwak of sterk signaal, wel of geen berichten.

Dit is best een lastige kwestie, ik geloof persoonlijk wel dat als je meerdere programma's aanhebt, je accu sneller leeggaat. Ja je connectie is er in principe altijd al, dus een programma erbij maakt niet heel veel uit. MAAR, hoe meer programma's/taken je mobieltje krijgt, hoe meer capaciteit van je mobieltje het kost. Dus meer ram/cpu verbruik. Dat tikt wel aan als je meerdere dingen tegelijk aanhebt. En als je verbinding op idle draait, verbruikt hij nog minder stroom. Heb je weer apps aanstaan waardoor er de hele tijd meer bandbreedte nodig is, kost dat ook weer meer. Dus in totaliteit denk ik zelf wel dat je accu sneller leeggaat als je apps mee hebt draaien.

Delta Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan