Batterijen laden niet op en worden niet ontladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddeishier3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik een probleem met de accu van mijn HP DV6-6B65ED laptop. Zoals de titel van deze forum post al zegt, laadt mijn computer batterijen niet meer op, en wil de computer niet weer opstarten met een volgeladen accu. De laptop werkt alleen als deze is aangesloten op de netstroom-adapter. Als ik deze uit mijn computer haal, valt de computer direct uit.
Ik heb al meerdere accu's geprobeerd, de aan/uit schakelaar 30sec ingedrukt gehouden, m'n moederbord volledig ontladen en ubuntu opnieuw geinstalleerd.
Heeft iemand enig idee wat er mis is met mijn computer? Valt dit te repareren of zal ik een nieuwe laptop moeten aanschaffen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
H.Z.

N.B. De garantie op mijn laptop is al een half jaar verlopen.

Hebben wij hier ook een keer m,et de laptop van mijn vrouw gehad, die was altijd bezig met zowel de batterij en netstroom tegelijk.
Helaas gaat je batterij ervan defect dus ze kon alleen nog op netstroom.
Nieuwe batterij gehaald en euvel was weg en heb haar nu aangeleerd alleen netstroom te gebruiken zonder de batterij erin tenzij die opgeladen dient te worden,mocht je de batterij niet gaan gebruiken dan ongeveer half vol wegleggen is het beste om hem op te slaan.

Misschien eens kijken op mp of bij een accushop voor een vervangende accu of even naar een pc boer die hem zou kunnen testen ???

Suc6

Hoi,

Toeval dat hij stuk gaat op net spanning hier staat al jaar en dag een notebook op netspanning en accu voldoet nog steeds alleen doe ik 1 x per week even leeg draaien van accu en tot op heden geen problemen met accu.

Ik zou toch nog even contact met winkel opnemen want 1/2 jaar over tijd en dan defect gaan ik zou het proberen normaal zou het langer als de garantietijd moeten werken ook omdat je al meerdere accu;s hebt geprobeerd

Laatst bewerkt:
aangeleerd alleen netstroom te gebruiken zonder de batterij erin tenzij die opgeladen dient te worden,mocht je de batterij niet gaan gebruiken dan ongeveer half vol wegleggen is het beste om hem op te slaan.
Door schade en schande wijs geworden heb ook ik mij ooit in het onderwerp 'omgang accu' verdiept en complimenten, wat je hier schrijft is idd. het juiste : ontladen tot +/- de heflt, i.c. 40% en dan opbergen. (Dus niet tot 5% of juist 100%)
Misschien nog de toevoeging : in de koelkast bewaren. (niet in de vriezer en natuurlijk condensvrij)

De kans dat de accu bij een bewaartemp van rond de 7 graden en ontladen tot +/- 40% dan als nieuw blijft, is met deze behandeling het grootst.

Laatst bewerkt:
Hahahah gast0225

Het is maar goed dat mijn vrouw het niet leest en dat jij DUIDELIJK zegt niet in de vriezer want die zou hem gewoon dus wel invriezen hahahah

Sorry voor the off topic :P

Is de oplader als een vervangen?
Heb het namelijk wel vaker gezien dat de oplader vervangen wordt maar hierbij niet op de voltage & ampère gelet wordt.

Als deze niet het zelfde zijn kan deze dus rare dingen doen met de accu en zelfs schade toebrengen.

Een kleine testje die je zou kunnen uitvoeren als je iemand kent met een soortgelijke HP laptop (hoeft niet perse de zelfde te zijn, HP gebruikt heel vaak de zelfde soort accu's):

Zet je eigen accu in de andere laptop en laat deze een uurtje aan de oplader hangen.

Doe em terug in je eigen laptop en probeer em met enkel de accu op te starten, als dit werkt is de boosdoener de oplader.
Als het probleem in de tweede laptop ook blijft bestaan is het de accu :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan