Batterijen steeds sneller leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Berichten
1.213
Hallo allemaal,

Ik heb een aardig vervelend probleem. Ik heb namelijk een Canon PowerShot A560 waar ik zeer mooie foto's mee maak. Alleen gaan de batterijen steeds sneller leeg. (Vroeger kon ik er wel 150 foto's mee maken op één setje). Ik dacht dus dat het aan de batterijen lag dus ik naar de winkel en meteen de duurste halen (en beste). Maar daar kon ik nog maar 5 foto's mee maken. Dus ik naar de winkel en die zeggen dat de camera aan vervanging toe is en dat het aan de software lag (ik vroeg me dus af wat er nou kan veranderen aan software). Na even googlen zag ik dat duizenden andere mensen ook met dit probleem lopen. Is hier een oplossing voor of moet het een soort gewoonte worden elke 3 jaar een nieuwe camera te kopen???

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
Heb je de "tandenstokertruc" al gedaan?
(buig met een tandenstoker de contacten van het "batterijdeurtje" iets naar buiten, of steek er kleine stukjes tandenstoker onder en sluit dan de deur....)

Het schijnt in veel gevallen te maken te hebben met de kracht ( of eigenlijk: het gebrek aan veerkracht) waarmee de contacten op de batterijen drukken.......
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het meteen proberen, maar ze zeiden ook omdat het aan de software lag en je zou er nieuwe oplaadbare batterijen in doet dat die dan ook kapot zijn. Is dat nou waar? Ik vind dat namelijk een beetje vreemd klinken. En zijn er tegenwoordig geen goeie camera's die dit probleem niet krijgen. In de winkel raadden ze een accu aan. Ik heb er geen problemen mee om een nieuwe te kopen als dit het probleem oplost en het niet meer terug komt.
 
Oplaadbare batterijen zijn toch ook accu,s?
Ik gebruik ze van 1200
Ze worden wel minder,bij elke laadbeurt.
maar de ion batterijen gaan veel langer mee.
denk dat ze uit hun nek ***len. om jou een nieuwe aan te smeren.
 
Ik heb hele dure GP batterijen gekocht:
In de canon kon ik er maar 5 foto's mee maken
De andere 2 gingen in de nieuwe olympus van mijn zusje en daar deden ze het wel in. Het probleem ligt echt bij de camera hoor;) ook gewone batterijen met hoge capaciteit zijn zo leeg en daar kon je vroeger 150 mee maken...
 
Ja,DAN ligt het aan de camera.
Maar dan helpt daar een accu ook niet mee.
Geen garantie meer?
Cano is toch niet het goedkoopste merk,zou ik zeggen.

Zou toch een brief schrijven naar canon.
Of er nog een stukje service vanaf kan.

Maar hij is niet zo jong meer ,he.
Heb even gegoogelt,en een handleiding gedownload.
daar is ook een site,waar ik de H.leiding gedownload heb,kun je ook je mening geven,en een klacht.
www.portablegear.nl/handleidingen/canon_powershot-A560.htm
 
Laatst bewerkt:
Het schoonmaken van de polen heeft al een beetje geholpen nu kan ik er 15 maken... De camera is al wel weer wat ouder maar mij lijkt dat je moet zo'n ding toch vele jaren vooruit kan (kon vroeger toch ook???)


Jobbes
 
Zo'n camera moet makkelijk 10 - 15 jaar meekunnen (excl. batterijen)
(Mijn Sony Cybershot F-505-v uit 1999 maakt nog steeds schitterende foto's)

Maar na wat nog wat spitten op Google vindt ik toch steeds meer aanwijzingen dat het mat de contacten op het deurtje te maken heeft... schoonmaken met een gummetje werd aangeraden, en vervolgens iets onder die contacten wurmen om ze verder naar buiten te buigen zodat ze harder drukken......

Het zou me verbazen als het aan de software ligt... daarmee heeft het ding toch een paar jaar uitstekend gefunctioneerd, en daaraan is toch niets veranderd?
 
Ik heb ook de Sony Cybershot,de DSC H1.
Werkt ook al een lange tijd.
Nee,aan de software kan het niet liggen.
Wat je zei,met het dekseltje,zou best kunnen.
 
Hallo

Betrokken toestel ken ik niet , maar wat ik persoonlijk zou controleren , is , of er nergens geen overgangsweerstanden aanwezig zijn in het voedingscircuit ... d.m.v. multimeter. (ohmse weerstand).

Kontaktpunten (batterijhouder) zuiver maken , ook de eventueel moeilijk bereikbare achteraan in het toestel.

Meestal bij de iets oudere toestellen is er een transparante of witte film gevormd , die goede verbinding voorkomt.(deze is meestal niet of zeer moeilijk te zien)

Indien nog steeds problemen , kan het probleem zich ook intern bevinden , daar waar de batterijhouder zelf met het motherboard verbonden is.

Soms is dit enkel dm.v. een drukkontakt op de printplaat uitgevoerd , welke snel/graag oxydeert/overgangsweerstanden vertoond.

Deze solderen is de enige deftige oplossing voor zover ik weet.

Een nog veel voorkomende fout is , dat men oplaadbare batterijen gebruikt met een te hoge inwendige weerstand.

Deze kunnen hierdoor de benodigde piekstromen niet leveren.

Dit tesamen met het feit dat oplaadbare batterijen slechts 1.2V klemspanning bezitten i.p.v. 1.5V is dus ook een mogelijke oorzaak.

De oplaadbare batterijen waar ik zeer goede ervaring mee heb in deze oudere toestellen , zijn van het merk energizer (leveren hoge piekstromen in tegenstelling tot b.v.b. cellen v/h merk g.p.)

Indien het bovenstaande voor u chinees is , uiteraard niet zelf aan beginnen , maar laten controleren/doen door iemand met de nodige ervaring.

Peter
 
Denk niet dat hij hem zal demonteren.
 
Laatst bewerkt:
En zijn er tegenwoordig accu-camera's op de markt van rond de 200 euro? dus geen geklooi meer met batterijen ;)
 
Ja,dat is zo.
Gaje geen geld uitgeven voor reparatie.
Gelijk een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Idd, repareren gaat zo weer 100 euro kosten en dan werkt het maar voor kort. Geef mij maar wat nieuws. Maar ik zie nerger accu-camera's... :( Of ligt dat aan mij?
 
Die zijn er volgens mij ook niet.
Maar in een nieuwe camera gaan nu ook WEL accu,s.
 
Accu camera,s.
Batterij noemen ze ook accu,he!
Dus mijn Camera Sony Cybershot is ook met 2 batterijen(accu,s) wordt nog wel verkocht,dacht.
 
Korstluiting oorzaak snel leeglopen batterij

In het schuifklepje zit een metalen stripje die beide batterijen doorverbindt om totaal 3V te krijgen Na verloop van tijd maakt dat stripje ook contact het het metalen scharnier van het klepje. Gevolg is dat de penlight met de plus naar beneden kortgesloten wordt. Bij mij werd hij erg warm en was natuurlijk gelijk leeg.
Opgelost door de kleine haakjes aan de uiteinden van de metalen verbindingsstrip eraf te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan