batterijleven laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Bestaan er goude tips of gulden regels of instellingen om het batterijlvene van mijn batterij van mijn laptop te verlengen. Of kan ik bepaalde dingen uitschakelen zodat ik langer op de batterij kan werken?

Bestaan er goude tips of gulden regels of instellingen om het batterijlvene van mijn batterij van mijn laptop te verlengen. Of kan ik bepaalde dingen uitschakelen zodat ik langer op de batterij kan werken?

alles wat je gebruikt software/hardware gebruikt stroom, zelf zet ik mijn beeldscherm minder helder en als ik alleen internet op de accu dan set ik de cpu snelheid terug. De snelheid terug zetten kan heel simpel met note "book hardware control" dit progje is gratis en te vinden op http://www.pbus-167.com/ . hier kun je ook zien wat je accu nog kan in procenten (ware level) Verder red je de accu door hem gewoon te gebruiken tot de laptop uitgaat dus niet laden als ie begint te piepen en van in de kast liggen worden accus niet beter van.

Ze zeggen ook dat het beter is om je accu uit je laptop te halen als je heel de dag via de netstroom werkt.

Maar is dit ook zo?? Is ook een vraag van mij...

dat klopt. de accu kan slecht tegen warmte, maar als je hem voor langere tijd weg legt is het verstandig om dat te doen bij een ongeveer 50% lading. Raar maar waar; een accu moet gebruikt worden, van niets doen worden ze lui van, ik maak hem minstens één keer in de week geheel leeg. (tot dat laptop uit gaat). Zet wel je settings wel zo dat je laptap niet afsluit bij een bepaald percentage, staat standaard op 5% of zo, maar uitgaat doordat de accu geheel leeg is.

dat klopt. de accu kan slecht tegen warmte, maar als je hem voor langere tijd weg legt is het verstandig om dat te doen bij een ongeveer 50% lading. Raar maar waar; een accu moet gebruikt worden, van niets doen worden ze lui van, ik maak hem minstens één keer in de week geheel leeg. (tot dat laptop uit gaat). Zet wel je settings wel zo dat je laptap niet afsluit bij een bepaald percentage, staat standaard op 5% of zo, maar uitgaat doordat de accu geheel leeg is.

Is dat niet slecht voor de harde schijf? Windows is hier toch ook niet blij van denk ik?(verkeerd afsluiten)

Is dat niet slecht voor de harde schijf? Windows is hier toch ook niet blij van denk ik?(verkeerd afsluiten)
Bij de HP wordt windows automatisch op standby gezet na 5%, dus geen extra hardware belasting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan