Batterijtje

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterofdisa

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2005
Ik heb hier eene oude pentium 2 staan ( COMPAQ presario 4504 ). Ik gebruik hem hoofdzakelijk om af en toe te downloaden.

Nu heb ik hem eens vergeten af zetten ( een hele nacht eeft ie toen opgestaan ) en de volgende dag was er enkel een zwart scherm ( hij zat muurvast )

Na hem te resetten krijg ik een zwart scherm met :

OPERATING SYSTEM IS NOT FOUND

Dit probleem heb ik al een gehad en door hem een maand ofzow niet te gebruiken werkte hij vreemd genoeg terug...

Nu blijkt hij helemaal niet meer te werken ...
Wat moet ik doen !

NB : bij het opstarten, hoor je een ratelend geluid ( 5 seconden ) dan stopt het even, terug haperend geluid ( 5seconden ) en dan het COMPAQ-hoofdscherm, en dan de foutmelding ...

als ik hem opstart, komt het geluid ( denk ik ) uit het diskette station, ...

"Reset het BIOS 1s door of een jumper te herzetten of het mainboard batterijtje een half uurtje los te halen en dan weer terug te zetten." Hoe doe ik dit ???

Ja, dat zou best kunnen

maar ik zou het zekere voor het onzekere willen nemen en dat batterijtje van het moederbord willen halen : hoe doe ik dit ???!
( Vermits het lichtje van het moederbord steeds oplicht ( dit doet het nooit ) denk ik tog dat het het Diskette station is )

Merci

Als het goed is zit er een jumper op het moederbord waarmee je de bios kunt resetten voor dat je dit doet even de aansluitkabel van je stroomvoorziening uit het stopcontact.
O f wip het knoop batterijtje er even een minuutje uit.

Maar het lijkt mij dat je harddisk het heeft begeven.

Ik zit in mijn BIOS ...
maar dan :s

maar kzie nergens DEFAULT SETTINGS of ook geen LOCK-F knop

Wat nu ?

Ook niet zoiets als "load defaults"?
Heb je nu het bios gereset?
Als je bovestaande hebt gedaan staat het bios reeds op default.
Wordt de harde schijf trouwens goed herkend in het bios?

Ik nu alles wat je via pc kan doen, gedaan.

Nu ga ik het batterijtje eruit halen en er terug insteken.
Als Ie dan nog neit werkt, gooi ik hem op het stort !!!!!!!!!!:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Laat je kast even open dan en koppel het diskettestation er gewoon af als je denk dat het hiervan komt.

Dus het Diskette-station afkoppelen en dan opstarten en zien of het werkt ??

En nog een vraag !!!
Zou ik de kast open laten en terwijl hij openstaat de pc opstarten , zodat ik kan zien, waar het geluid van komt ?

Ja afkoppelen en het batterijtje eruit doe je dan even samen en na 5 min zet je het batterijtje er weer in en start je op en check waar het geluid vandaan komt.

Tuurlijk kun je de kast open laten maar grijp er niet zo maar in terwijl die aanstaat natuurlijk he :rolleyes:

Laatst bewerkt:
soms is 5 min genoeg maar soms langer dus proberen.
Is verschillend.

hallo masterofdisa

kun jij zien waar een geluid vandaan komt?
dat lijkt me nogal moeilijk maar doe je best!

;)

Ik ben bekomen van de slappe lach.

Als je nu echt niet meer verder komt, ligt het waarschijnlijk toch aan de harde schijf, het systeem op het stort gooien hoeft niet, alleen het vervangen van de hd zal dan genoeg zijn (als ie dat nog waard is tenminste).

Als de HD zich boven de het diskette station bevindt, vrees ik dat het dat is dat kapot is ...

Het is niet onwaarschijnlijk dat een HD na acht jaar de geest geeft.
Ouderdom dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan