masterofdisa
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jul 2005
Ik heb hier eene oude pentium 2 staan ( COMPAQ presario 4504 ). Ik gebruik hem hoofdzakelijk om af en toe te downloaden.
Nu heb ik hem eens vergeten af zetten ( een hele nacht eeft ie toen opgestaan ) en de volgende dag was er enkel een zwart scherm ( hij zat muurvast )
Na hem te resetten krijg ik een zwart scherm met :
OPERATING SYSTEM IS NOT FOUND
Dit probleem heb ik al een gehad en door hem een maand ofzow niet te gebruiken werkte hij vreemd genoeg terug...
Nu blijkt hij helemaal niet meer te werken ...
Wat moet ik doen !
NB : bij het opstarten, hoor je een ratelend geluid ( 5 seconden ) dan stopt het even, terug haperend geluid ( 5seconden ) en dan het COMPAQ-hoofdscherm, en dan de foutmelding ...
als ik hem opstart, komt het geluid ( denk ik ) uit het diskette station, ...
"Reset het BIOS 1s door of een jumper te herzetten of het mainboard batterijtje een half uurtje los te halen en dan weer terug te zetten." Hoe doe ik dit ???
Nu heb ik hem eens vergeten af zetten ( een hele nacht eeft ie toen opgestaan ) en de volgende dag was er enkel een zwart scherm ( hij zat muurvast )
Na hem te resetten krijg ik een zwart scherm met :
OPERATING SYSTEM IS NOT FOUND
Dit probleem heb ik al een gehad en door hem een maand ofzow niet te gebruiken werkte hij vreemd genoeg terug...
Nu blijkt hij helemaal niet meer te werken ...
Wat moet ik doen !
NB : bij het opstarten, hoor je een ratelend geluid ( 5 seconden ) dan stopt het even, terug haperend geluid ( 5seconden ) en dan het COMPAQ-hoofdscherm, en dan de foutmelding ...
als ik hem opstart, komt het geluid ( denk ik ) uit het diskette station, ...
"Reset het BIOS 1s door of een jumper te herzetten of het mainboard batterijtje een half uurtje los te halen en dan weer terug te zetten." Hoe doe ik dit ???