Battery Capacity Checker

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrarno

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Beste lezers,

Ik heb een probleem. Ik had al eens een post gemaakt bij telefonie. Maar ik denk dat hij daar niet op zijn plaats stond. Toen had ik ook nog niet zo veel informatie.

Ik zou graag willen weten hoeveel batterij mijn usb toestellen (boombox, externel battery). over hebben. Vaak word dit aangeduid met lichtje die knipperen. Maar ik twijfel aan deze lichtje.
is er een manier om dit te kunnen controleren van applicatie tot machinetjes die kan kopen. Alle informatie of tips zijn welkom !

Ik dank jullie zeer, als er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Als je topic niet in de goede sectie staat is het niet de bedoeling een tweede topic aan te maken over hetzelfde. Graag de volgende keer een misbruikmelding geven, dan verplaatst de sectie moderator je topic. Wat is het voor een apparaat precies? Daar je het in je oude topic over GSM hebt, lijkt die wel goed te staan.

Zonder het hele technische verhaal uit te doeken gaan doen. In de praktijk is het heel lastig een accurate voorspelling te doen van de vulling van een accu. De enige waarde die je gemakkelijk kunt meten is de spanning en het vervelende is dat nou net die behoorlijk stabiel blijft tijdens ontladen. Elk apparaat wat de lading wil meten zal dus op basis van de uitgangsspanning een uitspraak moeten zien te doen over de lading. Daarbij is dan nog niet eens opgeteld dat de hoeveelheid stroom die je aktief gebruikt en de leeftijd van de batterij voor een meetapparaat onbekend zijn. Terwijl deze waardes wel invloed hebben op de gemeten uitgangsspanning.

Voor de meeste toepassingen zal het dus bij een indicatie blijven en veel beter wordt het niet.

bedankt want ik heb een externe batterij gekocht van 30.000mah. en ik kan er maximium 3000 mah met opladen. Dat dus niet logisch is vindt ik. ofwel verliest hij teveel batterij als ik hem gebruik ofwel laad ik hem niet volledig op(24uur opgeladen). Maar het is spijtig

Ok, dat is wel vreemd. Dan heb ik nog wel een paar vragen voor je:
-Welke battery merk/type heb je
-Welke lader merk/type gebruik je
-Hoe heb je die lading van 3000mAh gemeten

Terugkijkend naar je topic in de telefonie sectie en deze ga ik de vraag verplaatsen naar de speaker afdeling. Google leverde namelijk een externe speaker op.

Laatst bewerkt:
Hallo

In uw enthousiasme om info te leveren , heb je het een en ander vergeten ...

Geen antwoord op de vraag # 5 gesteld door "Rogers".

"-Hoe heb je die lading van 3000mAh gemeten "

Peter

Laatst bewerkt:
Heb ik niet gemeten staat er op dat het 30k mah bevat ik weet zelf dat het geen 30k mah inzit

Neen geen retour of garantie meer..... ik zal idd een moeten kijken naar een andere

Ik durf rustig te stellen dat er in die powerbank geen 30000 mAh zit. Heb hier een paar LiPo's liggen van 6500 mAh en die zijn al behoorlijk fors. En dan ook nog eens voor die prijs. Gokje. Er staat een '0' teveel.

Dus als jij er van overtuigd bent dat je 3000 mAh hebt geladen (nogmaals hoe heb je dat gemeten) dan kan dat wel eens aardig kloppen.

Hallo

"Neen geen retour of garantie meer..... ik zal idd een moeten kijken naar een andere "

Je kunt ook deze powerbank openen , en controleren wat en ... hoeveel cellen er in zitten.

Vermoedelijk zullen er 18650 l.i.o.n. cellen er in zitten.

Uiteraard kun je deze dan vervangen.

Van een lion battery kun je grofweg de ladingstoestand bepalen aan de hand van zijn klemspanning. (voltmeter)

4.20V ---> 100%
4.10V ---> 90%
4.00V ---> 80%
3.92V ---> 75%

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn .... niet zelf aan komen , maar laten uitvoeren door iemand met ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan