Battery life

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,
ik heb een nieuwe laptop, een hp touchsmart (HP TouchSmart tx2-1375dx). Nu vroeg ik me af wat de battery life is van deze laptop en ook hoe ik er voor kan zorgen dat ik dieze ook zo lang mogelijk behoud. Dat mijn laptop niet over 2 maanden al na een uurtje uitvalt ofzo.

tsja, om te beginnen zou je de helderheid van het scherm naar beneden kunnen bijstellen ..
Ikzelf heb een compaq ... rechtsonder op de taakbalk staat een batterij-icoontje, klik daar es op, staat energiezuinig er (bijvoorbeeld) ook bij?

Hallo

Een lion battery kan heel slecht tegen te diep ontladen. (batterijpack in het toestel laten terwijl deze maanden niet wordt gebruikt)

Te hoge werktemperatuur is ook heel slecht terwijl deze is volgeladen.(snelle veroudering v/d cellen)

Een theoretisch maximum van 1000 oplaadcycli wordt ook veel vermeld.(de laptop dus 20 x inpluggen per dag op netstroom is dus niet gezond)

Dit zijn volgens mij de belangrijkste zaken waar je dient op te letten en die mij onmiddelllijk te binnen schieten.

Niets belet u natuurlijk verder zoekwerk op "internet" te verrichten waar er meer dan genoeg leesvoer voor handen is.

Peter

je accu constant op netstroom laten hangen is ook slecht
Dan word je accu zogenaamd "lui"

Het verval van een lithium ion begint al direct als hij de fabriek verlaat,of je de batterij gebruikt of niet.
Dus of je het helemaal kunt voorkomen,nee,dat denk ik niet.

Ik heb rechtsonder voor 'power saver' gekozen en de helderheid van het scherm laag gezet.

Wat bedoel je met te hoge werktemperatuur? Ik zit hier nu op Curacao, en daar is het sowieso al warm, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?

Ik hoor ook wel eens dat het niet goed is om te lang op te laden. Iemand die weet hoe lang ik het beste deze laptop kan opladen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan