Battery

• Onderwerp starter Onderwerp starter chw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chw

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Heb een Hp Laptop de dm3 1020 ed werkt verder goed.
De laptop is nog geen half jaar oud.
Wat me op valt de laatste tijd dat als de battery 100% opgeladen is en je gebruikt de computer een of meerdere dagen niet de battery langzaam leegloopt.
VB Gisteren opgeladen en vanmorgen was deze zo,n 6% leger.
In het begin toen ik de laptop had was dit niet het geval.
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand mee is.Dank chw

De accu wordt lui en verliest zijn vermogen. Het kan ook zijn dat hij in slaapstand of standbystand staat. Dit gebruikt natuurlijk ook stroom.

De beste manier voor het gebruiken van van accu's uit laptop's is:
Helemaal opladen (100%) en pas weer opladen als hij echt leeg is.
Veel mensen denke van owh hij zit nog op 50% dus laat ik hem maar opladen. Doe je dit te vaak dan gaat je accu snel achteruit.

De accu wordt lui en verliest zijn vermogen. Het kan ook zijn dat hij in slaapstand of standbystand staat. Dit gebruikt natuurlijk ook stroom.

De beste manier voor het gebruiken van van accu's uit laptop's is:
Helemaal opladen (100%) en pas weer opladen als hij echt leeg is.
Veel mensen denke van owh hij zit nog op 50% dus laat ik hem maar opladen. Doe je dit te vaak dan gaat je accu snel achteruit.
Maar als bv de accu op 50 staat en ik ga via stroom ermee werken dan laad deze automatische op.
Dus zou eigenlijk als ik op stroom ermee werk de accu eruit moeten halen.
En hoe kan ik controleren of de accu op slaapstand of standbystand staat.
Ik had HP ook gevraagd en ik moest dit doen van hun.Accu eruit en stroom ook eruit en dan 30 sec aan/uit knp inhouden.Dat is om Hardware te resetten.Dat heb ik gedaan en toen was het een dag goed en de tweede dag weer 6 % minder.

Laatst bewerkt:
De accu gaat niet op slaapstand of standby. De laptop kan dat. Als je de klep dicht doet kan het ingesteld staan dan hij op standby / slaapstand gaat. Zodra je hem weer open doet zal hij dan snel weer opstarten(sneller dan normaal)

Kijk eens met HardWare monitor wat de capaciteit nog is van de accu en wat deze was.

De accu gaat niet op slaapstand of standby. De laptop kan dat. Als je de klep dicht doet kan het ingesteld staan dan hij op standby / slaapstand gaat. Zodra je hem weer open doet zal hij dan snel weer opstarten(sneller dan normaal)

Kijk eens met HardWare monitor wat de capaciteit nog is van de accu en wat deze was.
Kan je mij dat met jip en janneke taal uitleggen want begrijp het niet waar te kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan