Battlefield 2 spelen via Hamachi

Status
Niet open voor verdere reacties.

goalie99

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo allemaal,

Ik zou graag Battlefield 2 willen spelen met een vriend van mij over hamachi. Het hamachi netwerk werkt perfect (bolletje is groen) en we kunnen beide pingen. Wel is er onder het pingen soms een time-out voor beide van ons.
Nu start mijn vriend het spel op en hij creërt een netwerk. Nu start ik ook het spel op en moet ik dus aan dat netwerk deelnemen, maar ik zie verder geen netwerk in de lijst staan. De lijst is dus helemaal leeg en als ik op refresh druk dan zie ik nog geen netwerk staan.

Wat is de oplossing ?

Alvast bedankt.

Gr. goalie99

BF 2 is het probleem.

Hallo allemaal,

Ik zou graag Battlefield 2 willen spelen met een vriend van mij over hamachi. Het hamachi netwerk werkt perfect (bolletje is groen) en we kunnen beide pingen. Wel is er onder het pingen soms een time-out voor beide van ons.
Nu start mijn vriend het spel op en hij creërt een netwerk. Nu start ik ook het spel op en moet ik dus aan dat netwerk deelnemen, maar ik zie verder geen netwerk in de lijst staan. De lijst is dus helemaal leeg en als ik op refresh druk dan zie ik nog geen netwerk staan.

Wat is de oplossing ?

Alvast bedankt.

Gr. goalie99

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem ondervonden. Heb snel een account op deze site aangemaakt, alleen om op jou bericht te kunnen reageren en ik hoop dat we hier allebij verder mee komen.

BF2 gebruikt automatisch het locale IP adres van de computer waar je op zit, en niet het 5.x.x.x IP van Hamachi.

Je kan dus steeds wel met je vrienden pingen, connecten en weet ik veel wat nog meer, maar niet ingame.

De oplossing is dus, BF2 moet het IP adres van Hamachi gebruiken in plaats van het locale IP adres. Ik weet zelf nog niet hoe, heb al erg veel geprobeerd.

Ik hoop dat jij me weer verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Nick

Hmm, ik gebruik hamachi ook af en toe.
Ten eerste moet hamachi geloof ik op de eerste prioriteit staan. (Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > bovenin Geavanceerd > Geavanceerde instellingen > hamachi naar boven schuiven.) Geen idee hoe dit bij Vista moet.
Ik heb hamachi nooit met battlefield gebruikt maar als je ergens je ip in het spel kunt zien zou het iets van 5. moeten zijn, dat is namelijk van hamachi. Verder zou ik je firewall proberen uit te zetten.
Ik hoop dat dit een beetje hielp :cool:

als je alles heb geprobeerd dan moet je tunngle downloaden
het werkt hetzelfde (met LAN enzo) maar je moet allebei geinstalleerd hebbem en een een gratis tunngle account

verbind met het netwerk "BattleField 2" en je vriend maakt een game aan en je kan meespelen

gr. michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan