Battlefield 3 CPU probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dfainher

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Hallo,

Af en toe loopt multiplayer heel slecht, dan hapert het zwaar en word het onspeelbaar
als ik dan naar windows ga blijkt dat mijn CPU helemaal over de zeik is (95 - 100%)
ik heb de graphics op low voor de zekerheid, want de graphics boeien me op zich niet zoveel
ik wil online gewoon soepel kunnen spelen

mijn system specs:
W7 64bit
Intel Core2Duo E8400 3GHz
4GB DDR2
Ati Asus EAH5770 (geloof 1 GHz?), bij Device Manager staat: ATI Radeon HD 5700 series

ook heb ik een vaag audio probleem als ik mijn headset gebruik met teamspeak
windows zet namelijk vaak het volume terug van battlefield tijdens het spelen
ik heb bij de sound opties/communications al uitgevinkt dat windows met praten het volume automatisch mag aanpassen
en bij teamspeak heb ik zo juist de plugin 'volume control' uitgezet, dit heb ik nog niet getest maar dat zal spoedig wel gebeuren denk ik
ik heb mijn drivers voor audio en videokaart up to date... (van 2011)

iemand ideeën of tips voor mijn problemen?
bij voorbaat dank!

Tom

ok bedankt voor de reactie!
is dan een quad aan te raden?
ik heb ooit begrepen van een ict-er dan een quad core alleen voor bepaalde software bruikbaar was...
dus misschien ook wel voor games, maar ik game-de tot voor kort eigenlijk nooit
vandaar dat ik toen voor een dual core gekozen had...

nou ja... als ik ga upgraden ga ik maar meteen voor een i3 of i5 of zo

Of een goedkope AMD Quad Core, bijvoorbeeld de FX4100. 4 Cores, flink wat cache, 3.6Ghz en met heel veel geluk te unlocken naar een Octacore. Kosten? 90 euro. En de CPU is inderdaad niet heel belangrijk voor het gamen, maar een Dual Core redt het gewoon niet meer.

unlocken/overclocken etc is niet aan mij besteed, daarvoor is mijn kennis gewoon te beperkt
ben al blij dat ik zelf een pc in elkaar kan zetten :)
maar goed... net even gekeken wat een upgrade zou kosten en je zit toch al snel op een paar 100 euro

@Asususer: Is niet helemaal waar wat je zegt over die i3, want die presteert wel degelijk beter dan een C2D.
Maar een i5 heb je inderdaad meer aan. Die upgradekit ziet er goed uit!

Ja maar het gaat om het feit dat de CPU 2 core's gebruikt
en dat de TS'er juist een upgrade wilt omdat de CPU die de TS'er nu heeft
niet genoeg core's heeft, ik zeg niet dat de i3 slechter/even goed presteerd
als de recent Geinstalleerde CPU, de i3 is wel degelijk sneller, alleen al zou je de i3 nemen zit je nog steeds met het zelfde probleem
daarom zou ik de i5 2300 Nemen, aangezien die 2.8 Ghrtz heeft en 4 Cores heeft en zeker met turboboost zelfs 3.1 Ghrtz, met dat nieuwe moderbord ben je meteen ook van dat oude geheugen af, en heb je nog een mooi moederbordje erbij :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik was min of meer al uit gekomen op een i5 quad core 3,1GHz van 159 euro
mobo van ongeveer 100 euro en kingston geheugen kit van 8GB voor 35 euro
dan kom je ongeveer op 300 euro uit
ik heb namelijk liever ook een normaal ATX mobo ipv een uATX

ik heb zelfs trouwens een "ATI Asus EAH5770 (HD Radeon 5770)" en via n vriend kan ik zijn oude "EVGA GeForce GTX460 - 768MB - PCI-E - DVI MiniHDMI" overkopen voor 50 euro
is dat een goeie deal? en als het goed is ga ik er dan dus ook op vooruit...!?
bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan