Battlefield 4 ( opnieuw )

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimvanderwoude

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
60
Hallo,


Ik had laatst een vraag gesteld over mijn graphics probleempje. Ik ben hier ook mee naar de winkel gegaan en zij hebben mij ook uitgelegd dat ik het helaas met wat lagere settings moet doen, gelukkig wel 8gb ramgeheugen nu en snel internet maar dat terzijde.

Mijn nieuwe vraag is wat specifieker en gaat echt over het spel. Ik vind met lage graphics spelen opzich geen probleem alleen er is 1 naar dingetjes. Ik kan niet zo goed in de verte kijken. Dit is erg vervelend voor het snipere en de gameplay hemzelf. Weet iemand welke van de settings ik hoger moet doen zodat ik wel verder kan zien maar alsnog op lage graphs speel?


Met vriendelijke groet,

Jim
 
Kijk ook bij de instelling FOV. Hieronder een stukje welke ik op onze clan site heb gezet.

Onderstaande even geleend, misschien interessant, echter heb ik dit nog niet uitgetest.

Even dit topic gemaakt om aandacht te geven aan de nogal vreemde FOV setting in BF4, die fundamenteel anders werkt dan die in BF3.

In BF3 koos je een FOV, en had dit invloed op wat je om je heen zag wanneer je rondliep in de game. Echter, de FOV wanneer je op de rechter-muisknop drukt om te "aimen" was fixed en niet afhankelijk van deze setting. Hierdoor had de FOV setting in BF3 geen invloed op hoe moeilijk het is om een tegenstander van een bepaalde afstand te raken.

In BF4 kies je een FOV, en heeft dit invloed op wat je ziet zowel wanneer je rondloopt in de game en als je "aimed" (ADS, rechter-muisknop). Hierdoor lijken objecten veel verder weg en zijn ze moeilijker te raken met een hoge FOV.

Ik kwam hier zelf achter omdat ik de FOV hoog had staan en maar niet begreep waarom in niks kon raken in vergelijking met BF3. Na deze aan te passen ging alles gelijk een stuk beter. Er zijn wel nadelen aan een lager FOV. Je ziet minder van de omgeving om je heen (en wordt bv makkelijker geflanked), en de game lijkt vele malen trager als je rent (kan ook een voordeel zijn). Een ander nadeel is dat veel mensen motion sickness krijgen bij een lage FOV. Daar heb ik zelf ook een beetje last van. In BF4 valt het wel mee, maar als ik 30 minuten portal speel met een lage FOV........

Op de battlelog forums was iemand zo vriendelijk om de volgende images te posten die het probleem illustreren.

FOV op setting 60
n685.jpg


FOV op setting 120
2jta.jpg

Bij een lagere FOV heb je min of meer een constant zoom.

Misschien goed om te weten voor de mensen die direct alle settings incl. FOV op max zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan