Battlefield, CounterStrike, Need For Speed MW (2012) PING te hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie86

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hoi Allemaal,

Sinds November 2012 tot wel juli 2013 werkt uitstekend online alle spel zonder lag etc.

Aantal maand geleden en tot nu steeds niet opgelost elke keer soms opeens verbinding verbroken of lag.

Ziggo All In one Plus
Sinds juli heb ik nieuw moden gekregen van Ziggo (dit is al 3e keer nieuw modem)
Cisco EPC3925 met inschakel Wifi Hotspot

- Speedtest.net 60mbps dl en 5mbps up ping 5ms
- CMD ping www.google.nl bij 1e regel staat
22ms
14ms
3031ms <-- ik zie deze probleem
13ms
- PC Firewall uitschakelt
- Lan kabel geen wifi
- Tablet, laptop, Mobiel, Media Speler wifi uitschakel
- Modem Reset
- Router Reset
- PC Opnieuw geinstalleerd

Tot nu heeft echt niks opgelost.
wat denk jullie het dat zal liggen bij Ziggo? dat is al 3e keer vervang modem.

Laatst bewerkt:
Open CMD.EXE
In het CMD-venster:
pathping www.google.nl

Er wordt over een aantal minuten wat tests gedaan, en stel dat er weer 'lange' pingtijden uitkomen, dan zou je ook moeten kunnen zien wáár de vertraging vandaan komt.
Daarmee kun je dan Ziggo confronteren.

Natuurlijk neem ik aan dat je (eigenlijk) niet google.nl wilt testen maar een of andere game site. Als die reageert op ping dan kun je natuurlijk de naam van de game-site invullen achter pathping.

Ik verwacht namelijk dat niet de routermodem maar de route naar de bestemming de oorzaak zou kunnen zijn. En daar heeft alleen de provider (enige) invloed op.

Tijs.

Super bedankt pathping www.google.nl.
staat geen lange pingtijden want is nu ook opgelost zie onderaan tekst..

Ja alle games bv nfs, cs, bf op verschillende server lag en eerder nooit last van dat is al 3e modem en nu 3e modem is uitstekend maar heb ik last van hoge ping
tot nu heb ik Ziggo Forum opgelost dankzij zie hier onderaan geldt voor iedereen die met Ziggo nieuwe modem let overal op instellen

Bron: Ziggo Forum
Cisco EPC3925
Na het op disabled zetten van de IGMP Proxy (Administration - Management - IGMP Proxy) waren alle problemen verdwenen.

En nu doet alle games uitstekend tot 18ms bij mijn Alles in 1 Plus (Ziggo)

waarom ik deed hier topic en ziggo forum om te afhankelijk lig aan spel of modem blijkt ten zijn lig aan Modem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow... Die ga ik ergens als Favoriet opslaan, want is wel heel apart.
Fijn dat je de oplossing hier op Helpmij hebt vermeld, want die EPC3925's worden door veel Helpmij-ers gebruikt.

Tijs.

Graag gedaan.
hopelijk is bij ander ook oplossen dat Modem ping te hoog dan even instellen uitzetten etc.
hier doet nu nog steeds alles uitstekend heb alle mobiel, tablet, laptop, en nog NAS aanzetten en verder nog prima geen lag hoop blijven houden zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan