BBC uitzendingen bekijken op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

deejayy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik BBC tvuitzendingen op mijn pc kan bekijken.
Ik heb al de Vidalia-bundle geinstalleerd [in firefox ] maar kan maar niet een UK- IP-adres krijgen om de I-player van de bbc te downloaden.
Ook met Privoxy kom ik er niet uit.
Ben een leek op dit gebied.

bvd deejayy

Win-xp sp3

Allereerst moet de Vidalia niet verbonden zijn. Dus als het goed is zie je de melding 'Tor is not running'

Ga dan naar C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Vidalia en open het bestand 'torrc' met Kladblok (Doe je rechtsklikken en dan 'Openen met ...' en dan kies 'Kladblok')

Ga naar de laatste regel van het bestand en voer de volgende regels in:

StrictExitNodes 1
ExitNodes Gerkin

Waarbij die Gerkin is de naam van een Britse proxyserver die zeker werkt. En sla dan de bestand op.

Verbind dan de Vidalia met 'Start Tor'

Ga dan in Firefox naar 'Extra' en dan op 'Opties'.
Kies Geavanceerd en dan bij 'Verbinding' op 'Instellingen'.

Kies dan voor 'Handmatige configuratie'

Vul bij HTTP-proxy '127.0.0.1' in en dan bij Poort ernaast '8118'
Bij SSL vul die dezelfde instellingen in.
Bij SOCKS-host is het ook dezelfde IP-adres invullen, maar vul dan bij deze poort '9050' in en druk tweemaal op OK.

Om te testen of het werkt ga naar website 'www.getip.com' in. Als het goed is zie je een ander IP-adres in dan het in werkelijkheid is.

Dan werkt de BBC-uitzendingen wel

Allereerst moet de Vidalia niet verbonden zijn. Dus als het goed is zie je de melding 'Tor is not running'

Ga dan naar C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Vidalia en open het bestand 'torrc' met Kladblok (Doe je rechtsklikken en dan 'Openen met ...' en dan kies 'Kladblok')

Ga naar de laatste regel van het bestand en voer de volgende regels in:

StrictExitNodes 1
ExitNodes Gerkin

Waarbij die Gerkin is de naam van een Britse proxyserver die zeker werkt. En sla dan de bestand op.

Verbind dan de Vidalia met 'Start Tor'

Ga dan in Firefox naar 'Extra' en dan op 'Opties'.
Kies Geavanceerd en dan bij 'Verbinding' op 'Instellingen'.

Kies dan voor 'Handmatige configuratie'

Vul bij HTTP-proxy '127.0.0.1' in en dan bij Poort ernaast '8118'
Bij SSL vul die dezelfde instellingen in.
Bij SOCKS-host is het ook dezelfde IP-adres invullen, maar vul dan bij deze poort '9050' in en druk tweemaal op OK.

Om te testen of het werkt ga naar website 'www.getip.com' in. Als het goed is zie je een ander IP-adres in dan het in werkelijkheid is.

Dan werkt de BBC-uitzendingen wel

Wat doe ik fout als ik toch deze [zie foto's] melding krijg terwijl TOR actief staat?

Bijlagen

• 25-4-2010 22-58-34.jpg
    25-4-2010 22-58-34.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 73
  • 26-4-2010 0-46-36.jpg
    26-4-2010 0-46-36.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan