bbox 2 forwarden maar hoe...

• Onderwerp starter Onderwerp starter bkj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bkj

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Hallo mensen,

In ons tweede weekend verblijf hebben wij een camerasysteem (Fuho) deze neemt alle bewegingen op een harde schijf.
Maar er is ook een internet aansluiting aanwezig. We hebben sinds kort internet van Belgacom met een bbox-2 modem.
We worden een klein (:o) beetje gek want we krijgen het niet voor elkaar om het zo aan te sluiten dat je thuis kan kijken.
Wie kan ons een duidelijk verhaal geven waar goed in beschreven staat hoe we dit kunnen realiseren.
Bij voorbaat hartelijk dank

vriendelijke groet bkj

eens je bent ingelogd op de bbox2 klik je advanced settings en daarna op lan-server
in dit venster scrol je naar beneden en klik je rechts onderaan op new entry, daar kan je dan alles invullen wat je moet invullen

Bedankt voor de snelle reactie.
We hebben dit inderdaad gedaan en kan op de laptop (doormiddel van het ip adres) kijken naar de beelden.
Maar hoe krijg een juiste verbinding met thuis, iets met DNS of zo?

probleem is hem dat iedere week het ip-adres dat je krijgt van belgacom verandert, daardoor moet je in de dns telkens het ip-adres laten mee wijzigen

een paar jaar geleden heb ik eens een servertje gebouwd en toen gebruikte ik http://dnsdynamic.org/ hiervoor, deze maakt voor jou een domein en via een programmatje dat op de server(in jouw geval de pc met de harde schijf waar de beelden opstaan) geinstalleerd wordt gaat wanneer jouw ip-adres verandert dit automatisch doorgelinkt worden naar jouw domein

je hebt dan wel een url zoals deze: mijncamera.dnsdynamic.com maar doordat het voor jouw camera is denk ik dat het niet zo van belang is, en dat het voordeel dat deze service gratis is dat nadeel ruimschoots compenseert.
het is zelf al lang geleden dat ik dit heb gedaan dus ik zou zeggen probeer het eens en voor zover ik mij herinner was het helemaal niet zo complex.

Om jouw dns te updaten heb je vier mogelijkheden, je gebruikt best de eerste en dat is direct from windows using, en dan heb je nog eens twee keuzes ik gebruikte de Keuze DNSdynamic.exe hiervoor op de site vindt je goede uitleg hoe je dit eenvoudig kan installeren

Hallo,

Op DtDNS.COM heb ik al een geruime tijd gelden een *****.dtdns.com aangemaakt. Als het in het modem bbbox-2 nu mijn accountnaam en wachtwoord invul krijg ik een error. Wie o wie kan mij precies vertellen welke stappen ik moet doen om van thuis uit naar mijn camera's in het weekend verblijf te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan