Bcc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rithm

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
7
En ook ik ben nu slachtoffer geworden van spam. (Ik heb ongewenste reclame een hele tijd buiten de deur weten te houden :cool: )

't punt is dat ik altijd een alias gebruik als ik mijn email adres doorgeef op het internet. Ik kan voor het apestaartje een willekeurig woord zetten en mocht het adres met die alias in verkeerde handen vallen kan ik alle mail die ik op die alias ontvang blokkeren.

De zenders van het spambericht hebben alle adressen van de geadresseerden onder BCC gezet en ik kan nu niet zien naar welke alias ze mij het bericht gestuurd hebben.

Is er een manier waarop ik mijn eigen adres die in de BCC staat kan zien?
 
Je kan je eigen, als het bericht dus vanaf en naar je eigen computer is gestuurd adres zien op de volgende manier:

In POSTVAK IN rechter muisknop op bericht, kies EIGENSCHAPPEN, kies DETAILS kijk bij de eerste RECEIVED daar staat jouw BCC adres tussen.
 
Ok bedankt! Inderdaad dat werkt maar dat is geen oplossing voor dit probleem... spam komt meestal niet van je eigen computer :confused: en mijn eigen adres is niet bij de details te vinden op de manier die je beschreef...
 
Hai, :D

Van binnenkomende mail kun je inderdaad de BCC (Blind Carbon Copy) niet inzien...(anders zou dit ook geen nut hebben)

Helaas...:confused:
 
zelfs je eigen adres niet??

Is wel logisch op zich natuurlijk dat je die van anderen niet kunt zien, maar ik wil alleen me eigen weten...
 
Hai, :D

Ah op die fiets.

Licht er volgens mij nogal aan hoe deze binnenkomt (en ingevuld is)

Als ik een bericht open dan staat er bijvoorbeeld bij AAN:
Joost Verdaasdonk
Rechtsklik ik hierop kan ik kiezen: Toevoegen aan contactpersonen.

Er opent zich dan een nieuw contactpersonen venster en is ook het Emailadres zichtbaar.

Kom je hiermee verder? :thumb:
 
Nee helaas gaat ook niet werken. De e-mail lijkt in eerste instantie niet eens aan mij gericht te zijn. Er is maar 1 naam in de 'Aan:'-sectie opgenomen en alle andere adressen en dus ook die van mij staan bij de bcc. Ik wordt dus niet eens als geadresseerde weergegeven... :confused:
 
hmmm... helaas toch bedankt!

Misschien dat iemand anders een oplossing weet?:)
 
Hai, :D

Graag gedaan!
Ik hoop voor jou dat er nog iemand een slim weetje heeft...(kan ik daarna meteen MS inlichten dat de BCC een wassen neus is)...:confused:
 
Ja tuurlijk je hebt gelijk, als het gaat om het inzien van de andere geadresseerden in de BCC, maar het is toch niet heel vreemd dat ik een manier zoek om te zien op welk adres ik de mail ZELF ontvangen heb? Misschien dat het via Outlook Express niet kan, maar is er een andere manier.

En tjah tzou me ook niet verbazen als het niet kon :cool:
 
Hai, :D

Je motivatie is goed hoor daar zeg ik absoluut niks van!

In het verleden zijn er zelfs lekken gevonden in Outlook en OE..maar zover ik weet hebben ze die lekken (in de BCC) zo snel mogelijk weer gedicht.

Jou probleem is denk ik exact de reden waarom die Spam-boys gebruik maken van de BCC...en sommige spam houd je gewoon echt niet buiten..

Nogmaals ik hoop dat een ander een werkbare oplossing voor jou heeft. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan