BCCode : 77

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjors85

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo,

Ik heb sinds enig tijd last dat de computer vast loopt en dan een blauw scherm geeft. Hierbij de foutmelding die er wordt gegeven:

BCCode : 77 BCP1 : C000000E BCP2 : C000000E BCP3 : 00000000
BCP4 : 03E06000 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 768_1

C:\DOCUME~1\Computer\LOCALS~1\Temp\WER3daa.dir00\Mini020510-01.dmp
C:\DOCUME~1\Computer\LOCALS~1\Temp\WER3daa.dir00\sysdata.xml

-Tevens heb ik het probleem dat als ik Windows afsluit deze ook meteen weer opstart.
-Aan het begin start hij een volume scan terwijl ik dat niet heb ingepland.

Wie kan er mij op weg helpen?

Hoi,

Probeer eens of het helpt
- een controle van je harde schijf uit te voeren en verzoeken om reparaties te bevestigen
- schijfdefragmentatie uit te voeren.
- je register op te schonen; je kunt hier o.a. het progr. van Eusing voor gebruiken

Laatst bewerkt:
Schijfdefragmentatie voor de C schijf doet hij niet krijg dan dit:
'Schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van CHKDSK is gepland op het volume: (C) voer chkdsk/f uit

Ik heb het register laten scannen en daar kwam uit dat ik 1400 fouten had. Is er ergens een gratis programma zodat ik deze kan laten fixen?

Hoi,

Daar duidt inderdaad je mededeling aan het begin al op die 'Volumescan'
Heb je die soms afgebroken?

Die volumescan heb je ook niet zelf ingesteld.
Kennelijk zijn er fouten op je opstartpartitie geconstateerd waardoor die controle bij het opstarten wordt uitgevoerd.
Dit riekt naar hardeschijf problemen; een te grote fragmentatie; beschadigde systeembestanden .... etc.

Ik heb het register laten scannen en daar kwam uit dat ik 1400 fouten had. Is er ergens een gratis programma zodat ik deze kan laten fixen?

Die link heb ik je hiervoor al gegeven ......

Ja klopt maar dan kan je maar 25 fouten laten herstellen en moet het programma kopen om alles te kunnen herstellen.

De free registry-cleaner van Eusing? Mooi niet!

Je hebt trouwens geen antwoord gegeven op een veel belangrijker vraag: of je de scan van de harde schijf hebt onderbroken.
Want de kans dat het niet in je register zit, maar dat het problemen met je harde schijf betreft is - gezien je BSOD - veel groter ......

De scan die aan het begin bij het opstarten van Windows wordt gedaan breek ik af. Wanneer ik het gewoon laat gaan dan doet hij het de volgende keer ook gewoon.

Ehh .... hoe weet je dat hij het 'de volgende' keer ook doet als hem afbreekt .....

Start eens op in de veilige modus met dosprompt en voer de gevraagde opdracht uit:

chkdsk /f

Krijg dan dit: Kan CHKDSK niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart. J.

Dit heb ik gedaan.Maar wat denk je dat er me mijn hardeschijf is?

Pfff ....
Als je vaker met het bijltje hebt gehakt, probeer eens het volgende.
Schakel de pc uit en haal de stroom er af.
Koppel alle apparaten los die ook zelfstandig stroom verbruiken (beeldscherm, printer etc)

Maak het apparaat open en verwijder de knoopbatterij enige tijd.
Plaats die weer terug.
Sluit nu alleen de nodige onderdelen aan en verder even niks: monitor, toetsenbord en muis.
Start de pc weer op in veilige modus en probeer weer een chkdsk /f uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan