BCDedit.exe bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
408
Beste helpers :thumb:,

Ik wil een wijziging maken in het DEP (Data Execution Prevention) en wil hierbij een applicatie (Internet Explorer) uitsluiten van bewaking van DEP. Dit moet ik via BCDedit.exe doen. Dit bestand heb ik al geprobeerd te openen, maar het haalde niets uit, ik kan nog steeds geen applicaties uitsluiten. Hoe bereik ik dus die BCDedit.exe? :p

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
BDCedit.exe kun je niet zo starten, deze moet via Command prompt gebruikt worden. Echter kun je op die manier niet de DEP instellen. BDCedit.exe is voor de bootmanager.

Deze computer met rechts klikken > eigenschappen > geavanceerd > Visuele effecten > DEP.
 
Je zit er naast: Alleen het volledig uitschakelen of het 'type' DEP kun je met bcdedit aanpassen, niet een uitzondering voor een (gebruikers-)programma zoals Internet Explorer.

Hoe je het wél moet doen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in de paragraaf Prestaties -> tabblad Preventie van gegevensuitvoering (DEP) -> voeg Internet Explorer toe aan de uitzonderingen.

NB: Staat daar (zoals bij mij) ingesteld "DEP alleen voor essentiële Windows-programma's en -services inschakelen", dan kun je geen uitzondering toevoegen. Dat hoeft dan ook niet, want daarmee is (automatisch) DEP uitgeschakeld voor (o.a.) Internet Explorer.

Succes,

Tijs.
 
DEp uitgeschakeld

Ik heb DEP compleet uitgeschakeld.
Levert dit problemen op, dan zal er een gemakkelijk commando zijn om de wijziging terug te draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan