BD-Rom toegevoegd en externe harde schijf wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berliberli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
beste helper,
vandaag via de externe harde schijf geprobeerd een blue ray te kijken. dat lukte maar daarna kreeg ik ongevraagd een bd-rom toegevoegd aan m'n lokale schijven (is nog niet zo'n ramp) maar m'n externe harde schijf wordt niet meer herkend. wel via apparaten en printers maar niet via de bibliotheek. Hoe kan ik dit herstellen?
dank,
steven

Ik weet niet zeker maar als je de externe hardeschijf voor de eerste keer op je pc aansluit dan installeerd hij vaak een driver waarmee hij de hardeschijf herkend. Er is een mogelijkheid in Windows waarmee je die driver kunt verwijderen, dan installeerd hij die driver weer opnieuwe wanneer je je externe hardeschijf opnieuw aansluit, meestal werkt het dan weer, soms ook niet.
Voor je bd-rom geldt dit hetzelfde.
Waar je de driver kunt vinden om hem te verwijderen in Windows weet ik zo niet uit mijn hoofd. Voor windows 7: dat kan ongeveer via je computer, dan op je hardeschijf of BD-Rom met rechtermuisknop klikken en dan eigenschappen, dan heb je een tablad metardware, daar klopt je weer op eigenschappen, dan verschijnt er een nieuwe venster met daarop verander instellingen fso, dan klik je op het tablad Driver en dan klik je op deinstalleren. (Ik heb engelse windows, vandaar dat het de nederlandse versie niet goed ken).

Hoop dat het voor je werkt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan