bdev portfolio 3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hoi,

Ik heb inmiddels mijn site weer vernieuwd, een totaal nieuw ontwerp. Graag had ik dit dan ook beoordeeld. Hij is hier te vinden.

Alvast bedankt!

er gaat iets mis al ik boven rechts op "blog" klik
De wachttijd voor de verbinding is verstreken

wat gebeurt er als de tekst in het grote vak nog langer is? valt hij dan over de rand van de afbeelding of rekt de albeelding uit of....?
ik zou de boven kant nog iets naar beneden doen zodat het ook zo'n rand heeft als links en rechts.
wat is de site eigenlijk smal, op mijn mini laptop kan ik de site zelf twee keer naast elkaar laten staan, dat is niet echt ruimte benutten.

Wel erg mooi die afbeelding en de opzet vind ik ook mooi, maar blijft er zo genoeg ruimte over voor tekst?

Ecross

Als de tekst langer is word de achtergrond uitgerekt, hij past zich dus automatisch aan. Dit is te zien als je van de Home naar de Portfolio navigeert, daar is hij bij de portfolio iets langer.

Verder heb ik hier het probleem met de blog-pagina niet, maar dat kan zijn geweest omdat de site draait op een server die staat bij een vriend, als daar het internet even wegvalt is de website niet te bezoeken... (downtime)

Verder niemand? Ik heb inmiddels de kleine taalkundige foutjes zoveel mogelijk verwijderd...

Als de tekst langer is word de achtergrond uitgerekt
Nou, hier dus niet (ff 3.6.3). Bij home en portfolio zijn de textblokken dus buiten het 'boom' plaatje te zien.
HTML:
    <!--[if lt IE 8]>
	<br /><br />This website is best viewed [...]
oef... Hoewel je gelijk hebt is dit toch niet heel netjes! Daarnaast, waarom sluit je IE 7 uit?

:thumb:

edit: wat een trage server, ik hoop dat je van plan bent een betere te zoeken, want hier zit ik zo op > 3 seconde laadtijd.

Laatst bewerkt:
Nou, hier dus niet (ff 3.6.3). Bij home en portfolio zijn de textblokken dus buiten het 'boom' plaatje te zien.

Dat klopt, ik had het er ook over dat de textblokken buiten de header stretchen. De header houd op een bepaald punt op.

En ik sluit IE7 uit omdat deze met de normale stylesheet niet goed werkte en ik daarvoor een alternatieve stylesheet moest uitschrijven. Verder wil ik gebruikers erop attenderen dat het verstandig is om geen oude browser te gebruiken en regelmatig te updaten.

En de server is een eigen server, we hebben nog wat probleempjes met de hardware maar daar zijn we mee bezig...

IE7 is verouderd omdat inmiddels IE8 is uitgebracht en IE9 later dit jaar uitkomt...

Is IE7 een verouderde browser?

Ondertussen vier jaar oud. In het wereldje van ICT en, vooral, internet, is dat toch vrij oud. Ik zie eigenlijk niet in waarom iemand het nog zou willen gebruiken.

Niettemin is het niet slim om oudere versies van IE buiten te sluiten met een portfolio site. Binnen bedrijven worden die nog wel vaak gebruikt dus als iemand met een bedrijfsPC naar je site probeert te gaan en ziet dat die niet werkt heb je weinig kans dat ze jou zullen kiezen om een site te bouwen.

Laatst bewerkt:
Jij legt aan jouw bezoekers op dat ze in het tempo van Microsoft browsers upgraden?

Ondertussen vier jaar oud. In het wereldje van ICT en, vooral, internet, is dat toch vrij oud. Ik zie eigenlijk niet in waarom iemand het nog zou willen gebruiken.

En toch zijn er nog velen (vooral bedrijven en grotere instellingen) die IE7 gebruiken...

Jij legt aan jouw bezoekers op dat ze in het tempo van Microsoft browsers upgraden?

Ik geef slechts advies dat bij het gebruik van een modernere browser mijn website mogelijk beter werkt/beter word weergeven, ik verplicht ze tot niets, en mocht je IE7 gebruiken dan is het enige duidelijk merkbare verschil het extra berichtje wat word weergeven.

Okay, je hebt uiteraard gelijk hoor - een extra berichtje kan helemaal geen kwaad - en het is ook niet slecht bedoeld, maar mijn site werkt gewoon in alle IE browsers. Zonder speciale IE-code (nouwja, 3 javascript regeltjes, maar dat komt omdat ik html5-spul gebruik).

Daarnaast zijn er (geloof het of niet) ook mensen die een oude versie van Firefox, Opera, Safari of een andere niet-IE-browser gebruiken. En die krijgen geen melding!

Wat niet-IE-bashing-gerelateerde dingen:
* je lettertype is een beetje aan de kleine kant... mischien een idee om het groter te maken
* menu item dat is huidig (op de home pagina de 'home' link) niet klikbaar maken (ipv. een #), maar gewoon text. Ik kan klikken, maar dan gebeurt er niets, dat lijkt alsof de link kapot is.
*Safari staat helemaal niet in het lijstje van moderne browsers! :eek: ;)

Trouwens, volgens browsershots werkt je site prima in IE7:

Bijlagen

• 4d08ab8aa243f157ef44cb30318725ee.jpg
    4d08ab8aa243f157ef44cb30318725ee.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad dat hij in IE7 redelijk normaal word weergeven maar hij verschilt toch en werkt dan ook met een alternatieve sheet....

Safari ben ik inderdaad vergeten... :o

Van die active link gaat gefixt worden, binnenkort...:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan