Beamer aansluiten op TV met Scart/VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsraden

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Beste mensen,

Mijn homecinema is inmiddels zover dat projectie vanuit de PC prima gaat met een prima scherp gestoken beeld. Alleen valt het beeld vanuit de TV nogal tegen. Hij is nu aangesloten vanuit de Digi ontvanger van Ziggo, met een verloopje van Scart naar composiet (tulp met gele stekker). Het is een standaard kabel van 10 meter lengte. De beeldkwaliteit valt wat tegen, en ik vraag me af wat daaraan te doen is. Optie 1: betere kabel kopen. Dat ga ik doen als dat de enige optie is. Maar liever zou ik via een verloopje of omvormer van de scart-aansluiting van de ontvanger naar de vga-ingang van de beamer willen. Die ontvanger heeft alleen een scart uitgang. De beamer (Optoma EX532) heeft 2 VGA ingangen (bij de tweede wordt trouwens ook scart vermeld), een composiet ingang en een s-vhs ingang. Met een verloop van scart naar s-vhs bleek het niet te werken. Een verloop van scart naar vga werkte ook niet. Dat bevreemde me een beetje, want in de handleiding wordt een dergelijk verloopje als mogelijkheid aangegeven.
Wie weet wat hier de oplossing zou kunnen zijn? Kan het zijn dat de pin-out van mijn verloopkabel niet deugt? Een actieve omvormer van scart naar vga heb ik nog niet kunnen vinden. Wie heeft een idee?

Laatst bewerkt:
Dat is de kabel ja. Maar die blijkt dus niet te werken. Elders las ik dat het gaat om RGB over scart, en dat via de VGA ingang van de Optoma zou moeten kunnen: what Optoma give you will be an adapter only - not a signal processor. The projector's circuitry will be designed to accept the RGBs signal through the VGA socket - only the socket is different.
Ik vraag me dus af of de Humax ontvanger van Ziggo een RGB signaal afgeeft, of dat het ook iets ander kan zijn.

staat toch Niet geschikt om een DVD speler o.i.d. op een VGA monitor aan te sluiten. Gebruik daarvoor de Video naar VGA converter [KLIK HIER] en die ontvanger is als een dvd speler.

staat toch Niet geschikt om een DVD speler o.i.d. op een VGA monitor aan te sluiten. Gebruik daarvoor de Video naar VGA converter [KLIK HIER] en die ontvanger is als een dvd speler.
Ik zoek een converter met een Scart-in, en dat heeft deze niet... En kennelijk heeft de Optoma een dergelijke converter ingebouwd, omdat anderen dat wel aan de praat kregen. Bij mij lukt het dus niet, tot nu toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan