Beamer aansluiten op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Goedemiddag,

Het EK komt er weer aan en bij mijn voetbalclub willen we de wedstrijden graag middels een scherm en een beamer volgen. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen en aansluiten. We hebben een vrij oude televisie en een 'kastje' waarmee we canal digitaal ontvangen. De beamer komt ongeveer een meter of 8 van het kastje en de tv af te staan.

Kan iemand mij vertellen welke kabels er nodig zijn en/of in ieder geval aangeven waar ik op moet letten en naar moet kijken?

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Hylke

-1- Zit er op je Canaldigital kastje een scart of tulp (rood/wit/geel) ?
-2- Wat voor aansluitmogelijkheden zitten er op de beamer?

groeten Marcel

Bedankt voor de snelle reactie :)! Ik weet bijna zeker dat er op het kastje een scart aansluiting zit. Volgens mij is de tv namelijk ook middels scart verbonden aan het kastje. Ik vermoed haast dat de beamer ook wel scart heeft, maar dat weet ik niet zeker aangezien die geleend wordt.

Als er dus op beide een scart zit dan kun je een scart kabel kopen (8mtr).
Wat misschien makkelijker is gezien de dikte van een scart kabel is een scart waarin je tulp kunt prikken (rood/wit/geel), aan de andere kant hetzelfde.
scart56.jpg

Groeten Marcel

Oke. Krijg je geen kwaliteitsverlies door het gebruik van die tulp? En in hoeverre treedt er kwaliteitsverlies op door de lengte van de kabel van het kastje naar de beamer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan